נחמן אש
נחמן אשצילום: Yonatan Sindel/Flash90

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, ערך היום (חמישי) תדרוך לתקשורת ובו הביע דאגה רבה מהמשך מגמת התחלואה בקורונה.

בהמשך פרסם משרד הבריאות כי מאז חצות אובחנו 4,048 חולים מאומתים חדשים בקורונה. מספר החולים קשה עלה היום ב-96 והוא עומד על 445. 72 מהחולים נזקקים גם להנשמה.

"מספר המאומתים מגיע לשיאים חדשים כל יום. המספרים גבוהים, המצב מדאיג. הקבינט אישר אתמול מספר צעדים שאנו מקווים שיובילו לבלימת העלייה בתחלואה. אני חושש מהחמרה למרות הצעדים הללו", אמר אש.

הוא דיבר גם על האפשרות שהחיסון השלישי יינתן לבני פחות מ-60. "הערב יקיים הצוות המשולב של ועדת החיסונים וצוות הטיפול במגפות דיון מקצועי חשוב כדי להכריע כיצד להרחיב את מתן החיסון השלישי לגילים שונים. ברור לכולנו כמה החלטה כזו היא רגישה ומורכבת ואנחנו מבינים שהמנה השלישית מספקת שכבת הגנה נוספת. לכן אנחנו רוצים לבחון את הרחבת מתן המנה השלישית לגילים יותר צעירים. הבחינה הזו תיעשה בצורה מקצועית ובכובד ראש".

"ההיענות לקבלת המנה השלישית בבני 60 ומעלה היא גבוהה. עד כה התחסנו למעלה מ-700 אלף איש, אבל יש עוד כברת דרך גם לגבי האוכלוסייה הזו ויש עוד כמיליון בני אדם שלא קיבלו חיסון ראשון", אמר אש וציין כי גם למחוסנים שהיו במגע עם חולה מאומת כדי ללכת ולהיבדק מחשש שנדבקו למרות החיסון.

אש פנה לציבור וביקש ממנו הקפדה יתירה על ההנחיות. "בואו ננהג באחריות - אף אחד מאיתנו לא מעוניין בסגר או צעדים קשים אחרים. אנו רוצים להגיע למצב שהתחלואה נבלמת, שנת הלימודים נפתחת כסדרה וששגרת חיינו תמשיך כרגיל. כולנו רוצים את זה. כדי להצליח בכך - נדרשת התגייסותכם. בראש ובראשונה - צאו להתחסן. החיסונים זמינים, התורים בפריסה ארצית רחבה ודי מידיים. צריך לנצל את זה, החיסון הוא האמצעי היעיל ביותר שלנו. אנחנו נמצאים בנקודת זמן קריטית".

הוא ציין שהתחלואה במגזר החרדי מדאיגה את משרד הבריאות. "אנחנו רואים עלייה בתחלואה בקצב גבוה. אני קורא לאנשים בערים החרדיות להקפיד על ההנחיות".

פרופ' אש התייחס גם לשאלת התפילות בחגים. "מתגבש מתווה שיאפשר גם תפילות בטוחות. אין ספק שצריך לעשות משהו שיאפשר את הביטחון של מי שמגיע להתפלל. בגלל זה קבענו את ההנחיות של התו הירוק לבתי הכנסת ובחגים נצטרך לראות שהתפילה נעשית בצורה בטוחה. נצא עם מתווה מסודר בימים הקרובים. אני קורא למי שנוסע לאומן להקפיד על ההנחיות גם שם, וממליץ למי שאינו מחוסן - לא לנסוע לאומן".