יהונתן חברוני ז"ל
יהונתן חברוני ז"לצילום: באדיבות המשפחה

משפחתו של יהונתן חברוני ז"ל שנהרג באסון במירון מנסה מאז מותו לאתר את מכשיר הסלולרי האישי שלו, אך ללא הואיל.

מדובר במכשיר סלולרי של חברת Nokia מדגם c2, שבו אצורות שיחות ארוכות ועמוקות שניהל יהונתן ז"ל בחייו עם חבריו הקרובים ומשפחתו. בנוסף, ככל הנראה נמצאים על הטלפון דברים שכתב לעצמו ונשארו בעולם לזיכרון ממנו.

סיגי חברוני, אימו של יהונתן ז"ל, סיפרה בשיחה עם ערוץ 7 על שיחת הטלפון שקיבלו תוך כדי הלוויה מאותו הטלפון אך מאז נעלמו עקבותיו. "אנחנו לא מצליחים להבין איפה הטלפון", היא אמרה.

לדבריה, "בלילה של יום חמישי (ליל האסון במירון, י"ג) קיבלנו שיחת טלפון מהטלפון של יהונתן. ככה התחלנו להבין שמשהו קורה. דיבר איתנו מישהו שהפלאפון היה אצלו. הוא היה מאוד מאוד מבולבל כי הוא היה עסוק שם עם כל מה שקורה. בשלב מסוים הוא אמר שהוא נותן את הטלפון לכוחות שם ונוסע כי הוא לא יכול יותר".

חברוני המשיכה לתאר את שיחת הטלפון שהם קיבלו בשעה שהם קוברים את בנם. "ביום שישי, תוך כדי ההלוויה, מתקשרים לבעלי מהטלפון של יהונתן", אמרה. "בעלי ישר נתן את הטלפון לחבר טוב והחבר הזה ענה לשיחה. נאמר שם שהטלפון נמצא בהקדש במירון ואתם יכולים לקחת אותו".

מאז המשפחה לא מצליחה לאתר את המכשיר הסלולרי באף מקום. המשפחה ניסתה ליצור קשר עם כל מוקד שיכל לסייע בעניין, אך אף אחד לא הצליח למצוא את המכשיר היקר להם כל כך.

תניה חברוני, אלמנתו של יהונתן ז"ל, סיפרה בשיחה עם ערוץ 7 על הסלולרי שפך למעין יומן אישי של יהונתן ז"ל. "זה משהו שלו. זה חלק מהזיכרון שלנו. הוא היה משתמש בטלפון הרבה והיה מתכתב עם חברים ומשפחה על כל מיני דברים", אמרה.

לדבריה, "חלק הוא היה מראה לי וחלק לא. אני יודעת על כמה וכמה שיחות עם אנשים שהוא היה מתכתב איתם המון על כל מיני דברים עמוקים. עליו, על הרגשות שלו. זה לא תמיד דברים שהוא היה מדבר עליהם. זה בעיקר. וגם באופן כללי - זה משהו שלו וזה משמעותי לנו בלי קשר למה שיש בפנים".

כאמור, המשפחה עושה כל מאמץ לאתר את הסלולרי היקר סנטימטלית כל כך. "ניסינו כל דבר אפשרי וזה פשוט הזוי", ציינה תניה חברוני. "משטרת ישראל אומרת שזה לא שם. ניסינו מלא פעמים ליצור איתם קשר, גם דרך גורמים מאוד בכירים במשטרה. כל הציוד שלו היה במשטרה והטלפון לא. גם בחיפושים במירון זה לא היה".

כל מי שיש בידו לסייע למשפחת חברוני לאתר את המכשיר הסלולרי יכול ליצור קשר עם תניה חברוני במייל: [email protected]