רסאן עליאן
רסאן עליאןצילום: יוסי זליגר, פלאש 90

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, גינה היום (ראשון) בדף הפייסבוק של מתפ"ש בשפה הערבית ("אלמונסק") את השימוש בסמלים נאצים בהפרות הסדר האלימות בכפר ביתא שבשומרון אמש.

"אנו מגנים בתוקף את השימוש בסמלים נאצים במחאות האלימות של המתפרעים ליד כפר ביתא. זוהי חציית קו אדום שנוגד את ערכי המוסר והאנושות", כתב עליאן.

לדבריו, "הדבר לא מבטא את ערכיה של החברה האנושית בכלל, בטח לא של הפלסטינים. אלה סמלים שמחזירים לתקופה האפלה בהיסטוריה האנושית- בושה לכל מי שלקח חלק באירוע שכזה".

"כל השוואה בין רעיונות הנאציזם לרעיונות הציונות מעידה על בורות מבחינה היסטורית ומוסרית. מדובר במעשה פסול ואנו קוראים לגינוי חריף גם בחברה הפלסטינית", סיכם עליאן.

נזכיר כי אתמול שרפו ערבים צלב קרס בכפר הפלסטיני המצוי באזור המאחז "אביתר".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון הגיב ואמר כי "המשך ההתפרעויות הברבריות של המחבלים מביתא, ועוצמת ההתנגדות האלימה במימון הרשות הפלסטינית מוכיחות עד כמה אביתר הוא מקום אסטרטגי וחשוב להתיישבות. המשך ההתפרעויות ממחישות עד כמה המתווה שהושג להסדרת הישיבה במקום אסטרטגיות לעם ישראל".

"המועצה האזורית שומרון תמשיך לפעול עם כלל הגורמים ועם תנועת נחלה לסיום סקר הקרקע הנמצא בשלבים מתקדמים כדי להגיע בזמן הקרוב ביותר האפשרי להכרזה על המקום כאדמת מדינה וכדי להעלות את הישיבה והמשפחות לאביתר. כל אחד ימשיך לעשות את מה שהוא יודע לעשות ומה שמאפיין אותו - הם ימשיכו לשרוף צלבי קרס וצמיגים כמו ברברים ואנחנו, עם ישראל, נבנה את אביתר ונקים את הישיבה וההתיישבות במקום. עם ישראל חי וינצח".

דגן הוסיף: "אני מבקש לחזק בשם כל תושבי השומרון ומשפחות גרעין אביתר את חיילי צה"ל, ולוחמי מג"ב, העומדים על משמר ארצנו, ובתוך כך שומרים גם על אביתר".

ח"כ איתמר בן גביר מעוצמה יהודית אמר כי ''הסרטון הזה צולם בכפר המחבלים ביתא, מרחק נסיעה 40 דקות מתל אביב, המראות שרואים משם אמורים להדאיג כל אזרח שהמדינה חשובה לו. עד עכשיו יש 0 מעש ותגובה של ממשלת ישראל. ככה זה כשאתה נסחט על ידי תומכי טרור, מכילים גם את זה. נפתלי ואיילת, השתיקה שלכם מול הדבר הזה נותנת לגיטימציה לטרור''.