מבידוד הקורונה הנכפה עליו מספר חבר הכנסת שמחה רוטמן על היעדים שהא מציב לעצמו כחבר הועדה לבחירת שופטים.

לדבריו כבר כעת ניתן לראות שהכלים הניתנים לחברי הוועדה על מנת לבחון את המועמדים לשפיטה הם כלים מועטים. התוצאה של מציאות זו היא התייחסות של חברים בוועדה למועמד לשיפוט על פי תוצאות קורס השיפוט שעל פיהן כל מועמד מוצא עצמו עם ניקוד מספרי בסקאלה שבין ראוי לשיפוט לאינו ראוי לשיפוט.

לדבריו, כמי שניהל משרד עורכי דין וקיבל עובדים לעבודה וההשקעה שהשקיע הוא עצמו בבחינת המועמד לעבודה במשרד מתבררת כגדולה יותר מזו שמדינת ישראל משקיעה בשופט. "הקורס מאוד מושקע, אבל הוא לא השקעה של הוועדה. החוק קובע שהוועדה היא זו שתהיה מעורבת. הקורס כולל אנשים שאינם חברי הוועדה והם נותנים חוות דעת חיצונית, וזו לא עמדה של מי שהוסמך לכך על ידי המחוקק".

רוטמן מצידו היה ועדיין מעדיף ששופטים ייבחרו אך ורק על ידי נבחרי הציבור בין אם בהליך של שימוע פומבי או בהליך אחר כל עוד הוא נעשה בפומבי. "הייתי רוצה שכל מי שהוועדה תעסוק בעניינו שמו יהיה מפורסם כבר עכשיו כדי שאם יש עליו תלונות או הערות הציבור יוכל לומר את דברו".

כמי שמתבונן על המציאות בראיה מפוכחת יודע גם חבר הכנסת רוטמן כי שינוי מפליג כפי שהוא היה רוצה, כלומר סגירתה של הוועדה, שינוי שכזה לא יקרה במציאות הפוליטית הנוכחית, אך עם זאת הוא מקווה להכניס שינויים כאלה ואחרים בעבודתה של הוועדה, ולטעמו שינויים שכאלה יוכלו להתבצע ללא חלוקה של ימין ושמאל, שכן אלה וגם אלה אמורים להיות מעוניינים בשקיפות.

עוד מתייחס חבר הכנסת רוטמן לסוגיית ההתיישבות שעלתה לסדר היום הציבורי בשבוע שעבר. הוא מזכיר כי לפי שעה גם מה שהובטח לא אושר כי ישיבות לא התקיימו, אך בהיבט הרחב יותר הוא אומר: "כל ההתנהלות הזו מראה שיש לנו ראש ממשלה שאת ההבטחות הבסיסיות שלו לא מקיים. הוא הבטיח הסדרה של ההתיישבות הצעירה ובתכניות לא רואים הסדרה של אפילו לא ישוב אחד. יש הרבה תכניות שהוצאו מהוועדה דווקא על ידי נפתלי בנט, ומדובר בתכניות שמערכת הביטחון דווקא הייתה מאשרת אותן. בנוסף אנחנו רואים אישורים שערורייתיים של תכניות לערבים".

על תכניות אלה מדגיש חבר הכנסת רוטמן כי הוא עצמו אינו מתנגד לאישורים עבור הציבור הערבי, אך אישורים שכאלה צריכים להינתן מתוך מחשבה ושיקול דעת ארוך טווח ובחינת ההשלכות הגיאוגרפיות והדמוגרפיות של כל החלטה שכזו. "רואים שהעבודה גם חובבנית וגם רואים שאין מישהו שההתיישבות בליבו ורואה לעצמו מטרה להסדיר כמה שיותר בניה. אנחנו רואים קיצוץ ועוד קיצוץ ביחידות שמאושרות ליהודים".