יואל מרשק בחברון
יואל מרשק בחברוןצילום: עצמי

יואל מרשק, בעבר ראש אגף המשימות בתנועה הקיבוצית וכיום פרויקטור התיישבות וביטחון במשרדי ממשלה וגופים אזרחיים, ביקר בסוף השבוע החולף בעיר חברון במשך כשש שעות ונפגש עם ראש העיר חברון, תייסיר אבו־סנינה ומושל חברון ג'ברין אל-בכרי.

במהלך הפגישה שוחחו הצדדים על הנגשת מערת המכפלה שתתבצע בצורה משותפת ומתואמת ובמהירות ונושא השבת הבנים השבויים והנעדרים מרצועת עזה.

במשלחת השתתפות פעילי 'גשר לשלום' מכפר קאסם, שייחים דרוזים מהכפר ג'ת שבצפון ונציגים בדואים מלקיה.

במהלך הביקור טען אבו־סנינה בפני מרשק כי ממשלת ישראל וצה"ל לא לא נותנים לערבים לשווק בישראל את הענבים הגדלים באזור והערבים נאלצים לעשות מהענבים צימוקים.

כמו כן טען אבו סנינה כי לא ניתן להכניס תיירים לחברון ונשים שצריכות ללדת ולעשות בדיקות רפואיות עוצרים אותן במחסומים ולא נותנים להן לעבור. בעניין גל השריפות אמר ראש העיר חברון כי יש רק כבאית אחת בכל חברון ויש צורך בתגבור של כבאיות נוספות.

ראש העיר ומושל חברון אמרו למרשק בעניין הנגשת מערת המכפלה כי אין להם התנגדות ויש לשבת עם הוואקף כדי להגיע לפתרון שמקובל על כל הצדדים.

בעניין כניסתו לעיר חברון, אומר מרשק לערוץ 7, "לא חששתי להיכנס לעיר חברון. המון שנים לא ביקרתי כאן וזכיתי לאירוח חם מצד הפלסטינים. נכנסתי לחברון עם הרכב שלי חיכה לי ליווי של הפלסטינים ונסענו בשיירה עד לבניין המועצה. לאחר מכן נסענו למערת המכפלה עם מושל חברון ואנשי משמר הגבול הופתעו מאוד מהמשלחת. יש לי סטיקר גדול מאוד על כל החלון האחורי שרואים בו את הדר גולדין ואורון שאול וכתוב 'הם עוד לא בבית'".

בעניין השבויים והנעדרים, אומר מרשק בזהירות, "הבטיחו לי לפעול מאחורי הקלעים".

לסיום אומר מרשק לערוץ 7, "שלום אין בעיה לעשות עם הידידים ואוהבים שלנו. הבעיה היא להושיט את היד למי שמתנגד ופועל בדרכים לא מקובלות ולהביא אותו למצב שאפשר לדבר, כי אין לנו ארץ אחרת ואנחנו נישאר פה לעולם ועד".