ניר ברקת
ניר ברקתצילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ח"כ ניר ברקת (ליכוד) מאשים את ראש הממשלה נפתלי בנט ואת שר החוץ יאיר לפיד כי העבירו לממשל ביידן הסכמה עקרונית לפתיחת הקונסוליה האמריקנית במזרח ירושלים. כך מדווח העיתון "ישראל היום".

במכתב ששיגר לשניים לקראת פגישת בנט עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שתהיה ביום חמישי, ברקת כותב כי כבר פנה לשניים כמה פעמים בנדון, "אך לא טרחתם, אתם או מי מחברי הממשלה, לצאת בהצהרה ברורה בעניין, שלפיה תתנגדו למהלך זה".

ברקת דורש מראש הממשלה בנט ומעמיתו לפיד, להבהיר בקולם כי הם דוחים את הבקשה לפתוח את הקונסוליה. במכתב שהעביר לשניים פונה אליהם ברקת בבקשה, "שתעצרו לאלתר את הכוונה לערער את מעמדה של ירושלים ולהקים בה קונסוליה אמריקנית שתשרת את הפלסטינים. בירושלים קיימת שגרירות אמריקנית שנפתחה בשנת 2018, כך שאין כל צורך בהקמת נציגות נוספת זולת השגרירות".

ברקת מוביל זה כמה שבועות את המאבק למניעת הפתיחה של הקונסוליה. לפני כחודש יצא לפגישות בוושינגטון בנושא, ובימים הקרובים צפויה מליאת הכנסת להתכנס כדי לדון בסוגיה. בפנייה ללפיד ולבנט מסביר ברקת כי "הכוונה של ממשל ביידן, בבואו לפתוח קונסוליה ייעודית לפלסטינים, אינה תמימה. משמעה - חלוקתה של ירושלים והכרה בה כבירת פלסטין, דבר שהדעת אינה יכולה לסבול. מדובר בתקדים מסוכן שלא היה כמותו מאז קום המדינה, מצב שבו הממשלה מאפשרת הקמת נציגות שתשרת את הפלסטינים בלב-ליבה של ישראל".

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "לא היה ולא נברא". גם בלשכת לפיד הכחישו את הדברים.