בנט לפני ההמראה
בנט לפני ההמראהצילום: אבי אוחיון - לע״מ

לקראת פגישת ראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן שלחה תנועת 'הביטחוניסטים' לבנט מכתב בקריאה למצוא פתרונות מדיניים שאינם מעמידים את ביטחון ישראל בסכנה.

תא"ל במיל' אמיר אביבי, מייסד ומנכ"ל 'הביטחוניסטים' אומר לערוץ 7 ששתי סוגיות ביטחוניות חשובות עומדות על הפרק בפגישת ביידן-בנט.

"הראשונה היא הסוגיה האיראנית שצריך לקבל בה החלטות קשות. אם האמריקנים לא מצליחים להביא את האיראנים להסכם גרעין חדש שבאמת מבטיח שלא תהיה להם אופציה גרעינית, צריך להיערך לאופציה צבאית", מסביר אביבי.

לדבריו, "האמריקנים צריכים להבין שדרוש איום חד משמעי כלפי האיראנים. אני רואה כאן הזדמנות לביידן. הוא ריסק את ההרתעה האמריקנית עם הנסיגה מאפגניסטן. ביידן יודע שבאיראן, בניגוד לאפגניסטן שבה התבססו האמריקנים שנים, הפיתרון הוא ברור. הם פעלו מול הגרעין העיראקי והסורי, אין סיבה שלא יפעלו בתקיפות ונחרצות מול הגרעין האיראני".

הסוגיה השניה שאביבי רואה נחיצות להבהיר לאמריקנים היא היחס לפלסטינים. "בזמנו, כשהלכו לאוסלו, המציאות היתה שהאמריקנים ניצחו ניצחון גדול בעיראק והיתה להם הרתעה במזרח התיכון. תחת המעטפת הזו הניעו תהליך שגם הוא התברר ככושל. היום המציאות האסטרטגית היא הפוכה. האמריקנים מתקפלים מהמזרח התיכון והג'יהאדיסטים מרימים ראש".

"צריך לומר לאמריקנים: כשאתם נסוגים, אל תבקשו מאיתנו לעשות טעויות מול הפלסטינים. אל תפעילו עלינו לחץ ואל תתערבו בנושאים הפנימיים שלנו ותבקשו לפתוח קונסוליה לפלסטינים בירושלים כשיש שם שגרירות פועלת. האמריקנים מנסים להוביל מהלך לא חוקי שמטרתו לפצל את ירושלים", הוא מסכם.

תא"ל (במיל.) אמיר אביבי
תא"ל (במיל.) אמיר אביביצילום: באדיבות 'הביטחוניסטים'