שקד במדרשת לינדנבאום בעיר לוד
שקד במדרשת לינדנבאום בעיר לודצילום: דוברות

שרת הפנים איילת שקד (ימינה) פתחה הבוקר (רביעי) את שנת הלימודים במדרשת לינדנבאום מבית רשת אור תורה סטון בעיר לוד.

האירוע נערך בנוכחות מנכ"ל אור תורה סטון ינון אחימן, ראש העיר יאיר רביבו וסגנו יוסי הרוש, מנכ"ל העירייה אהרון אטיאס, ראש מדרשת לינדנבאום הרב אוהד טהרלב, ראשת המדרשה נעמה פרנקל ובנות המדרשה.

ראש העיר יאיר רביבו סיפר: ''השרה שקד מגיעה ללוד באופן קבוע ומחזקת את העיר יחד עם הממשלה כולה. בנות המדרשה הן חלק חשוב מהקהילה בלוד וחלקן נשארות בעיר גם לאחר סיום הלימודים''.

רביבו שיבח את שקד, ''אני מאמין מאוד ברפורמות שהשרה מובילה במשרד הפנים ומרגישים רוח חדשה. אחרי הפרעות תורמים פנו אלי ברצון לתרום ולא היה לי מענה עבורם, עם השרה שקד והרוח שהביאה למשרד יש לי היום יותר אפשרויות מולם''.

הרב אוהד טהרלב הודה כי לא זכורה לו פתיחה חגיגית כל כך של מדרשה כמו זו, והעיד כי השרה שקד שומרת על קשר עם משפחתו לאחר נפילת בנה אלחי הי"ד בפיגוע בצומת עפרה. ''הרבה פוליטיקאים הגיעו לנחם אותי בטרגדיה שעברתי. לזכותה של השרה ייאמר שהיא ממשיכה לשמור על קשר עם המשפחה''.

שרת הפנים שקד: ''תודה לכולם ולחבריי בלוד. כשהרב טהרלב ביקש ממני לבוא הייתי אמורה להיות בחופשה אך בגלל החשיבות של המדרשה והמיקום שלה בלוד - החלטתי להגיע. חזרתי עכשיו מדיון על הערים המעורבות וההבנה היא שיש לחזק את הערים והמדרשה היא חיזוק משמעותי.

''הגרעין התורני בלוד הוא אחד הגרעינים המפוארים בארץ'', אמרה שקד וסיפרה: ''כשהגעתי לגולני, ילדה צפונבונית שגדלה בצופים שהקשר היחידי עם בני עקיבא היה בתפילות ראש השנה וכיפור בסניף שלהם, בגולני נחשפתי לבני הציונות הדתית ונפשי נקשרה בנפשם''. היא פנתה לבנות המדרשה ואמרה להן: ''השרות הצבאי תרם לי ואין לי ספק שיתרום גם לכן''.

"לוד מתמודדת בחודשים האחרונים עם אתגרים ביטחוניים וחברתיים שטרם ידעה, שמחדדת יותר מתמיד את חשיבותה בעצם הקמתה ושליחותה הקהילתית הערכית רוחנית של מדרשת או"ת לינדנבאום, דווקא כאן, באכסניה אשר מסמלת את חוט השני השזור בין ערבות הדדית, הקהילה וערכי היהדות.

"אין זה מקרה שדווקא מדרשה זו בחרה את ביתה דווקא כאן, שכן משתייכת היא לשורת המוסדות של רשת אור תורה סטון, אשר מלבד היותה מהארגונים היהודים האורתודוכסים הבולטים מזה עשרות שנים בקידום נשים בעולם התורה וההלכה, משפיעה היא על העולם היהודי כולו הודות לפעילות חוצת גבולות, מגזרים ויבשות, הנוגעת בליבו, קיומו וחייו של כל יהודי באשר הוא.

לדברי השרה שקד, "מוסדות החינוך של הרשת, הסיוע לעגונות וגרים, מפעל השליחים הענף, הם רק חלק מהתמונה הגדולה של העשייה שלכם, אשר משקפת חזון המקדם ומחנך לא רק לתורה וערכים, אלא גם לחיים בעולם המודרני תוך התמודדות אמיצה עם אתגרי השעה ומתן החלטות שמעצבות את האופן שבו היהדות וההלכה משתלבות בחיינו מחד, תוך שמירה על ערכי העולם האורתודוכסי מאידך, בכל מעגלי החיים.

אני ניצבת בפניכן, דור העתיד של נשות ישראל, רגע לפני שאתן מתחילות את השירות הצבאי והלאומי שלכן, לאחר שבחרתן לעצור לרגע על מנת להעשיר ולחזק את נפשכן ממורשת ישראל ומערכי היהדות, כמו גם מהשליחות שאתן מבצעות כאן בעיר למען הקהילה והאחר. אני מאחלת לכן כמו גם למדרשה הנפלאה הזו, שתזכו לגדול ולצמוח, להכות שורשים ולהצמיח כנפיים".

ינון אחימן, מנכ"ל רשת אור תורה סטון בירך את השרה שקד והודה לה על השתתפותה באירוע. "אנחנו מתרגשים לפתוח את שנת הלימודים במדרשת לינדבאום בנוכחות השרה שקד וצוות העירייה המסור ראש העיר היקר רביבו, סגנו יוסי הרוש, ומנכ"ל העירייה ומייסד הגרעין אהרון אטיאס, ומי שכמובן מוביל את מדרשת לינדנבאום ושלוחותיה הרב אוהד טהרלב, וראשי המדרשה הרב אודי אברמביץ ונעמה פרנקל.

"דובר במפעל אדיר של בנות דתיות שלומדות תורה ומשלבות שירות צבאי מלא ומשמעותי. שלוחות מדרשת או"ת לינדנבאום בלוד ובכרמיאל משלבות לימוד תורה עם עשייה חברתית ערכית משמעותית עם הפנים לקהילה. הרב שג"ר זצ"ל אמר שלא תמיד ניתן לשמר תחושה של מלאות והשפעה, לפעמים יש תחושה של ריק ויובש, אבל אנחנו במדרשה תמיד מנסים לתת כמה שיותר ימים ותקופות של משמעות ושל חלומות וכמה שיותר כלים להמשיך בדרך הזאת גם בסיום המדרשה. תודה לכן תלמידות יקרות שאתן רואות במדרשה ובעיר לוד את ביתכן, זו שמחה גדולה לראות אתכן כאן. שנת לימודים שמחה ופוריה".