יהודה ולד
יהודה ולדצילום: דוברות

"מבחן חייו של בנימין נתניהו" כך פתח לפני מספר שנים נפתלי בנט פוסט שכתב לקראת פגישת ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

בנט הזהיר את נתניהו שאם ישתמע מהפגישה שלו מחויבות להקמת מדינה פלסטינית – האדמה תרעד. הוא דרש מנתניהו לשדר עוצמה ומחויבות לשלום מתוך ביטחון, יוזמה וריבונות - ערכי המחנה הלאומי.

אך לצערי נראה שמה שדרש בנט מנתניהו - לא ידע לדרוש מעצמו. התדרוכים וההסכמות מהפגישה של נפתלי בנט עם ג'ו ביידן צריכים להטריד כל יהודי ציוני.

בניגוד להצהרות החוזרות ונשנות ערב הבחירות על הצורך בהחלת ריבונות ישראלית על כל שטחי יהודה ושומרון דווח שבנט בחר לוותר מראש והסכים להגביל באופן משמעותי את הבניה בהתנחלויות ("לא תתקיים בניה מאסיבית ורק מענה לגידול טבעי").

בנוסף דיווח לערוץ 7 גורם מדיני בפמליית ראש הממשלה כי בנט וביידן החליטו שלא להסכים בנושא הקמת הקונסוליה בירושלים, ולעסוק בנושא רק כשייהפך לממשי. אך המשמעות של הקמת קונסוליה אמריקנית לפלסטינים שתמוקם בירושלים, היא הבעת נכונות לחלוקה עתידית של ירושלים.

ההסכמה לוותר על הריבונות, להגביל בניה בהתיישבות ולדון בעתיד על חלוקת ירושלים – משמעותה כבר היום הכרה במדינה פלסטינית.

אך אלו אינן רק הצהרות. ההחלטות האחרונות של ממשלת בנט במעשים בשטח מעידות שלשם נושבת הרוח.

ישנן שינויים מדאיגים בהיקף אישורי הבנייה שמתכננת ממשלת בנט ובמרכזם הקפאת כ-4000 תכניות בנייה מוכנות ביהודה ושומרון כפי שמתריעים על כך כל ראשי המועצות כבר שבועות רבים.

כפי שפורסם בסוף השבוע, יועץ שר הביטחון לשעבר קובי אלירז התריע כי 70-80 יישובים ביהודה ושומרון בדרך להיות מה שהיה נצרים בגוש קטיף בעקבות ההשתלטות הפלסטינית השיטתית בשטחי C ואזלת יד של המדינה בטיפול בסוגיה זו, ואף אחד כולל ראש הממשלה, לא מתעניין בזה.

תוסיפו את החלטת שר הביטחון בני גנץ לאשר אלפי יחידות דיור בלתי חוקיות של פלסטינים באזורים אסטרטגים ביהודה ושומרון, כמו לדוגמא חירבת זכריה במרכז גוש עציון- מהלך שמוותר על אדמות מולדת, נותן פרס לבניה ערבית בלתי חוקית ופוגע בצורה משמעותית בביטחון תושבי האזור.

הקמת ישוב ערבי גדול על הכביש בין אלון שבות לראש צורים מרחק של מטרים ספורים מבתי הישוב ומישיבת הגוש- משמעותו הרת אסון.

ההצהרות והמעשים מלמדים שנפתלי בנט מקדם בפועל הקמת מדינה פלסטינית. לצערי זה לא מפתיע לאור הרכב הממשלה שהוא בחר להקים יחד עם התנועה האסלאמית, מנסור עבאס והשמאל הקיצוני שזוהי תפיסת עולמו.

הפער האדיר בין ההבטחות של בנט לפני מספר חודשים עוד כשהיה במחנה הלאומי לבין המסרים וההתנהלות שלו כעת כשהוא בשלטון מזכירים את המהפך שעבר אריק שרון בין היותו אבי ההתיישבות למגרש מגוש קטיף ומפלג העם, לצערי כבר היינו בסרט הזה.

אני מאמין שבנט רוצה לעשות טוב למדינה אך כרגע הוא בוורטיגו. כולי תפילה שראש הממשלה יעצור ויחשב מסלול מחדש, יחזור הביתה למחנה הלאומי, להיות נאמן לערכי הציונות והיהדות. חודש אלול וימי הרחמים והסליחות מלמדים אותנו שדלתי תשובה אינן ננעלות- במיוחד אם אתה ראש ממשלת ישראל.

יהודה ולד הוא מנכ״ל מפלגת הציונות הדתית