זאב אלקין
זאב אלקיןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

שרים בתקווה חדשה ובימינה מתכוונים לדרוש הבהרות בקבינט ביחס לפגישת גנץ עם יו"ר הרשות הפלסטינית ובעיקר להבטחות שניתנו לאבו מאזן.

השר יועז הנדל צוטט בכאן חדשות, "לא הייתי בשום אופן נפגש איתו. מדובר במכחיש שואה ובאדם שמעביר כסף למחבלים. בממשלת אחדות לא עושים דברים כאלו".

השר זאב אלקין אמר, "במקום להתעסק באיך להיות חבר של אבו מאזן, כדאי שמערכת הביטחון תתחיל להיערך ליום שאחרי אבו מאזן ולא באדם שעוד רגע יורד מהזירה".

אמש יצא גורם בכיר מאוד בממשלה נגד שר הביטחון בני גנץ בעקבות פגישתו עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

"גנץ דואג לאינטרסים הפוליטיים שלו ולא החליף דיסקט שהתחלפה ממשלה. הוא מתנהל כממשלה בתוך ממשלה", אמר הבכיר.

"אם הפגישה נועדה לצרכים ביטחוניים מדוע הוציא הודעה לעיתונות? זה חרג מהסיכומים המוקדמים שלא יהיה סביב זה פסטיבל תקשורתי. אם הממשלה תיפול זה יהיה בגללו", הוסיף הבכיר לחדשות 12.

בסביבת גנץ השיבו, "זה פשוט לא נכון. לפגישה הייתה חשיבות ביטחונית, היא היתה מתואמת ומאושרת ונעשתה בפרופיל נמוך ולראיה- אפילו לא יצאה ממנה תמונה".

גנץ נפגש ביום ראשון בשעות הלילה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה. מלשכתו של גנץ נמסר כי השניים דנו בנושאים מדיניים-ביטחוניים, אזרחיים וכלכליים, וכי גנץ אמר לאבו מאזן שישראל נכונה לצעדים שיחזקו את כלכלת הרשות הפלסטינית.

גנץ החליט להלוות לרשות הפלסטינית חצי מיליארד שקלים, שיוחזרו מכספי הסילוקין מיוני 2022 במטרה לחזק את הכלכלה של הרשות. בנוסף ישראל תגדיל את היתרי התעסוקה ב-15 אלף עובדים, תוסיף אלף עובדים בענף התיירות וינתנו אישורי בנייה בשטחי C.

כמו כן, ישראל תחל בהסדרת מעמד הומניטרי של אלפי פלסטינים ביהודה ושומרון שכיום ללא תיעוד, בהם אנשים שהגיעו מרצועת עזה לפני שנים, ומבקרים פלסטינים שהגיעו מחוץ לארץ והתחתנו בגילים מבוגרים. הסדרת המעמד תהיה לפי קריטריונים מוגדרים וגיל.

שר הביטחון בני גנץ סיפר לכתבים הצבאיים על פגישתו עם אבו מאזן במוקטעה ברמאללה, "הגעתי לפגישה כדי לבנות אמון ולשמור על האינטרסים של מדינת ישראל ועל הקשרים החשובים שלנו עם הרשות הפלסטינית שאני מאמין שצריך לחזק אותה".

"אמרתי לאבו מאזן ואני אומר גם לכם שלא אנחנו הולכים ולא הפלסטינים הולכים לשום מקום מחר בבוקר. הגעתי לפגישה כדי לבנות אמון ולשמור על האינטרסים של מדינת ישראל, והקשרים החשובים שלנו עם הרשות הפלסטינית שאני מאמין שצריך לחזק אותה. ככל שהרשות הפלסטינית תהיה חזקה יותר, החמאס תהיה חלשה יותר, וככל שתהיה לרשות יותר משילות, יהיה יותר ביטחון ואנחנו נצטרך לפעול פחות", כך שר הביטחון.