בנט עם בנו דוד
בנט עם בנו דודצילום: לע"מ

2.4 מיליון תלמידים במערכת החינוך, מגיל גן עד י"ב, מתחילים הבוקר (רביעי) באופן רשמי את הלימודים בצל מגפת הקורונה.

בעיתון 'ישראל היום' דווח כי מהכיתות ייעדרו הבוקר כ־35,508 תלמידים שאובחנו בקורונה, ולצידם 55,390 תלמידים הנמצאים בבידוד.

קבינט הקורונה אישר את התו הירוק לעובדי הוראה, והחל מהבוקר עובדי הוראה וצוותי חינוך לא יוכלו להיכנס אל הגן או אל בית הספר ללא תו ירוק או תוצאת בדיקה שלילית. מדובר בבדיקה מהירה בקהילה (אנטיגן) מ־84 השעות האחרונות (כשלושה ימים).

במשרד החינוך עדיין לא ידוע אילו מורים יסרבו בכל תוקף לעבור בדיקה ויישארו מחוץ לשער הגן או דלת הכיתה, מי יחליף אותם, וכיצד זה ישפיע על מערכת השעות.

רשימת הרמזור כוללת בתוכה כבר 153 ערים, יישובים ורבעים אדומים, ובהם ערים גדולות דוגמת חדרה, אשקלון, חולון, יבנה, מעלה אדומים ועוד.

המשמעות היא שתלמידים בכיתות ח'-י"ב יגיעו ללמידה בבתי הספר עצמם רק אם 70 אחוזים מתלמידי הכיתה קיבלו את החיסון הראשון.על פי משרד החינוך, תלמידי 4,516 כיתות ייאלצו להישאר הבוקר בבית מפני שבכיתה שלהם לא עמדו ברף הכיתה המחוסנת. מדובר בכ־140 אלף תלמידים שילמדו באופן מקוון.

מנתוני משרד החינוך עולה כי בקרב תלמידי י'-י"ב (18-16) שיעור המחוסנים עומד על 81%, כולל המנה הראשונה. המשמעות היא פתיחה רחבה יותר של כיתות אלה בערים אדומות. מנגד, בקרב תלמידי כיתות ז'-ט' (15-12) שיעור המחוסנים כולל בחיסון הראשון עומד על 56%. המשמעות היא שכיתות רבות עלולות שלא לעמוד בנתון הרף ללמידה פרונטלית.

נוסף על כך, יש 252 ערים, יישובים ורבעים כתומים. עם המעבר של רשות לצבע כתום, יצטרך המנהל לנקוט מהלכים שיצמצמו את המגעים בין התלמידים, ובהם מעבר לקבוצות לימוד קטנות, הפרדה בין השכבות במרחבי הפעילות השונים ושילוב למידה מרחוק. ובכלל, צבע העיר ישפיע באופן דרסטי על ההתנהלות של מערכת החינוך. כך, למשל, פעילויות בלתי פורמליות כמו תנועות נוער וחוגים תתקיימנה ברשויות כתומות ואדומות רק בשטחים פתוחים.

לצד זאת, שיעור הילדים החיוביים בבדיקות הסרולוגיות שבוצעו בערים שהתחלואה בהן גבוהה עומד על 10%.

בעמותת אלו"ט טוענים כי יותר מ־1,000 תלמידי חינוך מיוחד, ובהם כ־300 על הרצף האוטיסטי, נותרו ללא שיבוץ או מסגרת מתאימה. בנוסף, ההערכה בעמותה היא שעוד מאות רבות של ילדים עם אוטיזם משובצים למסגרות שאינן מתאימות להם, רחוקות מביתם ואינן מותאמות לסל התמיכה שהם זקוקים לו.

בתשפ"ב צפויים ללמוד במערכת החינוך יותר מ־30 אלף תלמידים עם אוטיזם, במסגרות ייעודיות ובשילוב.