יעקב חגואל עם ילדי העולים
יעקב חגואל עם ילדי העוליםצילום: דוברות

לרגל פתיחת שנת הלימודים ביקר יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר הסוכנות היהודית בפועל, יעקב חגואל, במרכז הקליטה "בית קנדה" באשדוד, בירך את התלמידים והתלמידות ושוחח עם משפחות העולים.

יו"ר הסוכנות בפועל גם קיבל סקירה מצוות המרכז אודות ההכנה לשנת הלימודים בישראל, וכן ההיערכות ללימודים בזמן הקורונה עבור העולים.

1,480 ילדים בגילאי 3 עד 18 מתגוררים במרכזי קליטה של הסוכנות היהודית ברחבי הארץ החלו את שנת הלימודים, יחד עם כל הילדים והילדות במדינת ישראל. ל-96 מילדי העולים במרכזי הקליטה תהיה זו הפעם הראשונה בה הם מתחילים שנת לימודים בארץ, 104 ילדים נוספים במרכזים יעלו לכתה א'.

יעקב חגואל אמר לילדים ולהוריהם: "קיבוץ הגלויות של עם ישראל מתקיים ממש לנגד עינינו. העולים החדשים מרחבי העולם שמתחילים היום את שנת הלימודים בבתי ספר במדינת ישראל, עושים צעד נוסף בקליטתם בארץ ובשילובים בחברה הישראלית".

"הלב מלא שמחה לראות את הילדים והנערים ממרכזי הקליטה של הסוכנות היהודית מגשימים הלכה למעשה את הרעיון הציוני, האתגרים והיופי של העלייה לארץ. אני מאחל לכל תלמידי ישראל בצלחה רבה בשנת הלימודים".

במרכז הקליטה מתגוררים 28 בני נוער (מתוך 110 דיירים עולים) שהגיעו מרוסיה, פולין, פינלנד, מכסיקו ומדינות נוספות.

גם העולים המבוגרים אינם פטורים מלימודים, כיוון שהמרכז מפעיל 5 כיתות אולפן עברית לעולים, וכן מגוון פרויקטים להיכרות מעמיקה עם החברה הישראלית לבני עולים, למתנדבות ולחניכי תכנית "מסע".