יוסי בר ומשפחתו
יוסי בר ומשפחתוצילום: שגיא פלקס

עם פתיחת שנת הלימודים, יוסי בר, סמנכ"ל ארגון "צהר הלב" - רשת מוסדות ארצית לחינוך מיוחד, מביע חשש גדול מהלימודים בקרב הילדים המיוחדים בצל הקורונה.

לדבריו, "אלפי ילדים מהחינוך המיוחד חוזרים היום למסגרות. מדובר בילדים שהגעתם לבית הספר וחזרתם הביתה תלויה במערך הסעות מיוחד. אם בימים כתיקונם החשש תמיד קיים שהכל יעבוד כמו שצריך ושהילד יגיע הביתה בשלום, הרי שכיום, בצל הקורונה והתפרצות הגל הרביעי, ישנן בעיות שלא ברור לנו האם וכיצד בכלל יטופלו".

בארגון צהר הלב אומרים כי אין כל הנחיות מיוחדות בכל הקשור לקורונה עבור מערך ההסעות. "למעט חובת עטיית מסיכה אין כל הנחיה שאמורה להגן על הילדים שלנו", הוסיף בר.

"כאב לילדים בעלי צרכים מיוחדים אני בתחושה קשה מאד", אמר. "אין לי מושג האם המלווים מחוייבים להיות בעלי תו ירוק, האם צמצמו את כמות הילדים בכל הסעה, האם יש מרחק מינימלי בין הילדים כאשר הם יושבים ברכב. בריאותם של הילדים שלי ושל כל ילדי מערך החינוך המיוחד נמצאת בסכנה".

"אין ספק שמישהו נרדם בשמירה. חובה על משרד החינוך לדאוג לנושא זה ויפה שעה אחת קודם. יש לתכלל את ההנחיות כך שישמרו על בריאות הילדים וכמובן ולהקפיד שבכל הרשויות המקומיות ינהגו על פיהן", כך יוסי בר.