"לייעל ולהנגיש את לימוד התורה"
"לייעל ולהנגיש את לימוד התורה"צילום: ישיבת ההסדר קרית שמונה

בישיבת ההסדר קריית השיקו אפליקציה ייעודית שתחסוך זמן יקר לבחורי הישיבה ותסייע להם במספר פעולות שכיחות בחיי התורה בישיבה.

כך למשל, בעזרת חיפוש פשוט באפליקציה אפשר לאתר כל ספר מספריית הענק של הישיבה, ולדעת מיד בדיוק באיזו עמודה ובאיזה מדף הוא מונח.

במקרה שתלמיד מחפש מספר טלפון של תלמיד אחר או רב בישיבה - הוא יכול בקלות למצוא את הפרטים באפליקציה. גם האופציה להקליט ולהאזין לשיעורים נמצאת באפליקציה.

דבר נוסף שהאפליקציה עושה: במקרה של תקלה באחד מחדרי הפנימייה או בקמפוס הישיבה, ניתן לדווח עליה בקלות וביעילות, וצוות הישיבה ידע לטפל בתקלה.

מי שפיתח את האפליקציה שקיבלה את השם 'ישיבת קרית שמונה, הוא יאיר ריף, תלמיד שיעור ז' בישיבה שבזמנו הפנוי חשב איך לחסוך זמן לחבריו. "אנחנו חיים בעולם מחובר", אמר ריף. "כיום, בין אם אני מנסה לפתור בעיה כלשהי, ובין אם אני רוצה ללמוד משהו חדש – ככל הנראה מישהו בעולם שיתף משהו על זה".

האפליקציה של ישיבת קרית שמונה
האפליקציה של ישיבת קרית שמונהצילום: מסך

לדבריו, "אפשר למצוא תוכן איכותי בכמעט כל נושא. אין סיבה שהדבר לא יהיה כך גם בלימוד התורה. המניע לפיתוח האפליקציה היה לייעל ולהנגיש את לימוד התורה – החל בפנימיות, דרך בית המדרש כמובן, וכלה בכל לומד שיחפוץ בכך. אנו שואפים להמשיך ולהוסיף תכונות שעונות על מטרה זו, מרישום לכביסה או לשבת הקרובה, ועד לכלי לימוד חכמים וחברתיים, שמוזנים מתוכן שהלומדים יוצרים בעצמם".

"מטרת האפליקציה היא לחסוך זמן יקר לתלמידים" הסביר אליאב סמואל מנהל הישיבה. "רק בבית המדרש יש לנו 12,000 ספרים, תלמיד הנצרך לספר ספציפי יכול לאבד דקות יקרות של לימוד תורה, באפליקציה יוכל הלומד לאתר מידית את הספר ומיקומו ובכך להגדיל תורה. כמו כן יוכלו המשתמשים להקליט ולהעלות את שיעורי הרבנים, לדווח על בעיות בתקלות ועוד. רק להזמין את תפריט ארוחת הצהריים עדיין אי אפשר. בהמשך נציע את האפליקציה לישיבות ומוסדות חינוך נוספים המעוניינים בכך".