בצלאל ספרא, ממנהלי תכנית 'יחד' של רשת 'אור תורה סטון' מספר באולפן ערוץ 7 על תכנית 'שופר בפארק' בראש השנה.

"אנחנו יוצאים לפארקים זו השנה השביעית, במטרה לאפשר לציבור הישראלי שלא מגיע לבתי הכנסת אפשרות לשמוע קול שופר, לטעום את ערכי החג וגם לצאת ידי חובת המצווה. במעל 230 מוקדים ופארקים בכל רחבי הארץ, בשעה חמש אחר הצהריים, יתקיים אירוע קהילתי עם עובדים ומתנדבים שלנו. הציבור מגיע או שהוא כבר נמצא בפארק עם הילדים ויש לו הזדמנות לא רק לשמוע את קול השופר, אלא ללמוד על מצוות החג, לשיר יחד, לעשות תשליך ולהרגיש את האווירה", אומר ספרא.

הוא מציין כי "אחת הדרכים להביא את האנשים אלינו היא לתקוע בשופר פעם אחת. זה גורם לאנשים להתאסף ואז מתחילים את כל שלושים התקיעות".

לדבריו, תקיעת השופר מאוד מזוהה בציבור הכללי עם יום הכיפורים והמיזם יוצר העמקה של ההיכרות וההבנה. "אצל ציבור שאינו דתי הרבה אנשים בטוחים שתקיעת שופר זה במוצאי יום הכיפורים. הם מגיעים לתפילת נעילה לשמוע קול שופר והרעיון של התכנית היה להתחבר למצווה של השופר ולהכיר אותה בראש השנה".

ואיך הכל התחיל? "לפני שבע שנים כשהתחלנו לא ידענו שתהיה קורונה. אחד הרכזים שלנו יצא בראש השנה לפארק ברמת גן וראה אנשים עושים 'על האש' בראש השנה. הוא שאל אותם אם הם רוצים לשמוע שופר והם שמחו. משם הבנו שיש הזדמנות לחבר את האנשים לראש השנה. בשנים שחלפו יש תגובות מאוד טובות. זה ממש הפך למסורת אצל אנשים לבוא לפארק, לשמוע שופר, לשיר פיוטים ולהרגיש במעט את אוירת החג".