נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידןOfficial White House Photo by Adam Schultz

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, פרסם הלילה (שני) ברכה ליהודים בארה"ב וברחבי העולם לקראת השנה החדשה.

"בראש השנה, קהילות יהודיות ברחבי העולם חוגגות את הבריאה ויצירת האנושות", פתח ביידן את ברכתו.

הוא הוסיף כי "ראש השנה והימים הנוראים שאחריו, מחייבים עצירה, מבט פנימי ומחשבה על השנה שחלפה. זה זמן לחשבון נפש והתמודדות עם שאלות קשות: מי אני רוצה להיות, מי אני רוצה שיהיו שותפי, איזו מדינה אנחנו רוצים עבורנו, איזה עולם אנחנו מייצרים.

"המסר של ראש השנה היהודי הוא התזכורת ליכולת שלנו לשנות תמיד את סיפור ומסלול חיינו ולהתחיל מחדש. לשתף פעולה עם הבורא ועם בני האדם בעבודה הבריאה המתמשכת. לבנות מחדש את הקהילות שלנו באמצעות אמפתיה, מעשי חסד וחמלה. לעשות תשובה כשאנחנו מרגישים שהתרחקנו מהערכים שמובילים אותנו", כתב ביידן וציין כי "ראש השנה הוא אישור מחדש לתכונה שכל בן אנוש ניחן בה - בזכות בורא העולם - היכולת לגשר על הפער בין העולם כפי שאנו רואים בפועל לבין העולם שאיך שאנחנו מייחלים שייראה".

לדברי הנשיא האמריקני, "התקדמנו מאוד לאורך השנים אבל עדיין נותרה לנו עבודה רבה. עלינו להגן על עצמנו ועל האחרים מפני הנגיף, מהסוג שמגיע אחת למאה שנים. עלינו לבנות מחדש כלכלה שתספק הזדמנות שווה לכל אזרח. לא לאפשר מקום לשנאה, לדבר באופן הכי נחרץ וברור נגד האנטישמיות על כל צורותיה ולהדק עוד את הקשר שלנו עם מדינות ישראל".

"אני מאחל ששנת תשפ"ב תהיה שנה של בריאות והתקדמות. ויהי רצון שניכתב כולנו בספר החיים. ג'יל ואני מברכים את כל החוגגים בארה"ב, בישראל ובעולם כולו. שנה טובה ומתוקה, בריאה ושמחה", סיים.