וליד טהא
וליד טהאצילום: ערוץ 7

ירון פרידמן, אחיו של החייל גיא פרידמן ז"ל שנרצח בפיגוע בליל הקילשונים, מגיב לדברים שאמר יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ ניר אורבך היום (חמישי), לפיהם "ראוי שוליד טהא יהיה חבר כנסת".

פרידמן הזכיר כי טהא ביקר את משפחת המחבל שרצח את אחיו. "מי שמהלל, משבח ומבקר מחבלים רוצחי חיילי צה"ל בבית הכלא, או את בני משפחותיהם מקומו מאחורי סורג ובריח ולא בכנסת ישראל".

מפורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור נמסר: "לצערנו איננו מופתעים שניר אורבך איש הימין האידיאולגי לשעבר שמכר את נשמתו לתומכי הטרור כרע"מ יאמר שוליד טאהא שתומך במחבלים שרצחו את יקירנו, מתאים לראשות וועדה בכנסת. אנו נמשיך לזעוק שמקומם של טהא ויתר חברי מפלגתם מחוץ לכנסת ואף בכלא".

ועדת הכנסת אישרה מוקדם יותר בתום דיון סוער את מינויו של ח"כ ווליד טאהא מרע"מ ליו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה. הוא מחליף בתפקיד את ח"כ סעיד אלחרומי שהלך לעולמו בחודש שעבר בגיל 49.

חברי הכנסת שלמה קרעי (הליכוד), שמחה רוטמן ואורית סטרוק (הציונות הדתית) טענו בדיון כי ח"כ טאהא הוא נציג של מפלגה תומכת טרור.

"שיתוף פעולה עם אויבי ישראל כדי לקחת את השלטון, אין יום יותר מתאים לדבר על זה מאשר בצום גדליה. ההתבטאויות, האידיאולוגיות, התפישות של חברי רע"מ כולה ושל ח"כ טאהא בפרט, לא שמות אותם בצד של אוהבי ישראל אלא בצד של שונאי ישראל, של תומכי הטרור, של המחבלים שברחו מהכלא", אמר רוטמן בדיון.