אריה דרעי
אריה דרעיצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על רקע הגישושים השקטים בתוככי מפלגות האופוזיציה, מבהיר יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי כי כל מו"מ שיתנהל ייעשה מול גוש הימין כולו.

"כל משא ומתן שננהל, יהיה ביחד עם כל הגוש, אנחנו גוש של 52 עם הליכוד וסמוטריץ', או שמפילים את הממשלה ביחד או שעושים כל מו"מ ביחד", אמר דרעי בראיון שהעניק לעיתון 'בקהילה' .

בדבריו העריך כי בני גנץ לא יערוק מהקואליציה. "אנחנו נפעל בכל דרך להפלת הממשלה. לצערי, אני לא חושב שיש סיכוי להיעזר בבני גנץ כדי להפיל את הממשלה, הוא פשוט לא יעמוד בלחץ. אני כן סבור כי כשנצליח בעז״ה להפיל את הממשלה ללא עזרתו, הוא יהיה שותף שלנו להקים ממשלה חדשה. הוא מבין שאנחנו אחראים יותר ונאמנים יותר".

דרעי שיבח את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. "נתניהו חזק מאוד בעבודת הכנסת, אין הצבעה או נאום, או ישיבה שהוא מפספס, לילות לבנים, לילות שחורים, הוא עושה הכל בדרכים החוקיות כדי לנסות לפעול להפלתה של הממשלה שמתנהלת כ'קרקס' אחד גדול".

אשר לאפשרות של הצטרפות לממשלה הנוכחית, אמר דרעי כי "אין שום סיכוי שנשב בממשלה אחת עם גלעד קריב, ה' ישמור אותנו מאדם כזה, חס וחלילה".

עם זאת הבהיר כי "לצערי הרב, גלעד קריב הוא כבר לא האדם הכי מסוכן בממשלה הזו, הכי מסוכן, מתן כהנא שיושב על תיק הדתות ועושה את כל הרפורמות, וראש הממשלה בנט שמשוחח עם ראשי הרפורמים בערב ראש השנה ולא שולל לתת להם שליטה ברחבת הכותל.

"כולם יודעים שקריב הוא 'רבאיי' רפורמי, אבל כשמגיעים אישים כמו כהנא ובנט ומייצגים יהדות שהיא על גבול הרפורמית, הם הסכנה הגדולה".