אלוף-משנה אביחי זפרני
אלוף-משנה אביחי זפרניצילום: דובר צה"ל

תושבים וחברי מועצה מקרית ארבע שיגרו היום (חמישי) מכתב למח"ט יהודה אל"מ אביחי זעפרני, בעקבות הירי המתמשך מצד הערבים לכיוון קרית ארבע.

כזכור, בתחילת השבוע ירו ערבים לכיוון בתיה ותושביה של שכונת "גבעת גל" בקרית ארבע. אחד הקליעים שנורה עשה את דרכו לתוך אחד הבתים, ופגע בסמוך לאישה שהחזיקה על ידיה את בתה התינוקת.

"בתקופה האחרונה אנו עדים להתעצמות של ממש בירי לעבר בתים בקרית ארבע עד כדי סכנת חיים", כתבו שישה חברי המועצה המקומית קרית ארבע ולמעלה מ-30 תושבי קרית ארבע חברון למח"ט יהודה.

"מדובר בירי אינטנסיבי יומיומי, אשר אחת לכמה ימים פוגע ברכוש", כתבו. "לצערנו, על אף התרעות חוזרות ונשנות, הירי נמשך. לעיתים, בעקבות פעילות הצבא הוא נפסק למשך שעות או ימים אך מתחדש מיד לאחר מכן באינטנסיביות".

"אי הטיפול בסוגיית הירי עד למיגורו המוחלט, אלא טיפול נקודתי המוביל לעצירת הירי למספר שעות בודדות, מעביר מסר של חולשה כלפי היורים ומזמין את הגברת הירי בשגרה", ציינו. "חשוב לומר את המובן מאליו: ירי יכול להרוג. הכתובת נמצאת על הקיר ואם חלילה תתרחש פגיעה בגוף או בנפש, יהיה זה אות קלון על כל גורמי הביטחון בגזרה".

התושבים קראו למפקדים בצה"ל להתעורר. "הואיל ועד כה אתם, כזרוע המבצעת של מדינת ישראל בשטח, אינכם מבצעים את תפקידכם ברמה של מינימום הכרחי, הירי מתגבר, ההשתלטות אינה נבלמת, חיינו ואדמתנו הפקר, אנו מבקשים מכם, לפני שיהיה מאוחר מדי, לבצע את תפקידכם", קראו.

"אין זה מתפקידם של אזרחים למלא את התפקיד שעליו אתם מופקדים ועבורו אתם מקבלים את אמון הציבור", הוסיפו. "אנו קוראים לכם לעצור לחלוטין את הירי ואף לייצר אכיפה משמעותית כנגד עבירות בנייה במיוחד בסמוך לצירי התנועה. לא ננוח ולא נשקוט עד לעצירה מוחלטת של הירי המסכן את חיינו".