שני המחבלים האחרונים נתפסו בג׳נין
שני המחבלים האחרונים נתפסו בג׳ניןצילום: דובר צה"ל

המשטרה הוציאה 6 מיליון שקלים על המבצע ללכידת המחבלים שברחו מכלא גלבוע, כך עולה מדו"ח של המשטרה שיוגש למשרד האוצר.

בחדשות כאן נחשף כי עלות כוח האדם למבצע שנמשך שבועיים היתה 5.5 מיליון שקלים, 300 אלף שקלים הוצאו על הפעלת מסוקים ו-200 אלף שקלים על מזון.

לצד זאת, היו הוצאות נוספות של שירות בתי הסוהר והשב"כ - כך שעלות המבצע מוערכת בכ-21 מיליון שקלים.

ביום ראשון נתפסו שני המחבלים האחרונים שנמלטו, איהאם כמאמג'י ומונאדל נפיעאת, ששהו בבית של קרוב משפחה שסייע להם.

ניסים משעל וענת דוידוב שוחחו עם דובר צה"ל תא"ל רן כוכב שסיפר על רגעי הלכידה ועל האפשרות שחמאס וג'יהאד יגיבו על תפיסתם.

תת־אלוף כוכב סיפר על לכידת המחבלים איהם כמאמגי ומנאדל איניפיעאת שהתרחשה הלילה ב־1:00 לפנות בוקר. לדבריו, כוחות צה"ל נכנסו למחנה הפליטים ג'נין ולעיר, בידדו וכיתרו את האזור עד שהתקבלה "אינדיקציה סופית והמחבלים נלכדים במזרחה של העיר. זה קורה במבצע צבאי בפיקודו של מפקד אוגדת יו"ש, יחד עם כוחות ימ"מ, שב"כ ומג"ב".

הוא הודה כי ציפו להתנגדות, זאת כיוון שהם "מחבלים, אנחנו לא קוראים להם אסירים אלא מחבלים, ובד"כ הם חמושים ונלחמים. אנחנו נערכנו לכך שהם חמושים וירצו להילחם, גם בכוחות אש, עם יכולות מודיעיניות וגם עם חילופי אש וירי הרתעה שביצענו מיד כשידענו היכן הם. כך שהם החליטו בסופו של דבר להיכנע ללא אש, והועברו לחקירה".

דובר צה"ל ציין כי המחבלים "נתמכים על ידי הג'יהאד האסלמי", וכי תיתכן תגובה על לכידתם, אך הבהיר: "אנחנו נערכים לתגובה של היריב, של הג'יהאד והחמאס ביו"ש וברצועת עזה בהגנה אווירית, יש לנו מערכות מהמתקדמות בעולם. אנחנו נערכים עם אוגדות ההגנה, יש לנו ביטחון שוטף מוגבר, בחלק מהמקומות יישארו לוחמים רבים לחג ואנחנו בהחלט נערכים לאפשרות של תגובה".

עוד הוסיף כי "על כל בלון נענה בהפצצת מטוסי קרב. על כל טרור בהחלט תהיה תגובה מוחצת. לא נהיה מוכנים לא לפיגוע קטן ולא לרקטה. כל אחד מהם, ודומיהם, צריכים לדעת שאנחנו נרדוף אחרי כל מחבל ומחבל בכל מקום על מנת לסכל אותו, לתפוס אותו ואם צריך גם להרוג אותו".

חרף הצלחת המבצע, הדגיש כוכב: "אנחנו לא חוגגים. אנחנו מתחקרים, לומדים, משתפרים. יש לנו משימות נוספות, ומהלקחים הראשונים שכבר עולים נראה שמה שהביא את הביצוע זה היכולת המודיעינית".