דובאי
דובאיצילום: ISTOCK

מהיום בו נפתחה דובאי לישראלים, החלו אלו נוהרים אליה בהמוניהם וחוזרים עמוסי שלל וחוויות.

ואכן, העיר דובאי, השנייה בגודלה באיחוד האמירויות, היא אחת הערים האטרקטיביות ביותר במזרח התיכון. מה תמצאו בה? במילה אחת: הכול!

שילוב בין אתרים תרבותיים לקניונים נוצצים, פעילויות אקסטרים מטריפות לצד סצנת קולינריה מפותחת וגם שטחי שופינג נרחבים (ומפתים במיוחד). בין אם אתם תרים אחר חבילות נופש לדובאי או אטרקציות מרכזיות בעיר, בואו לפגוש את קסמה מקרוב!

אקסטרים במאה שמונים מעלות

צניחה חופשית או טיול ג'יפים במדבריות הפתוחות? בדובאי, כפי שתגלו, יש מגוון פעילויות אקסטרים משובחות, שיקפיצו לכם את האדרנלין לשמיים. אם תרצו להתנסות בפעילות אקסטרימית הייחודית לדובאי, התנסו בטיפוס אל ה"דובאי פריים" – המסגרת הגדולה ביותר בעולם המתנשאת לגובה של 500 מטרים, שקופה לכל אורכה, שממנה נשקפים נופיה המרהיבים של דובאי.

תרבות נוסח ים־תיכון

אי אפשר להזכיר אטרקציות בדובאי מבלי לדבר על ה"בורג' חליפה" – המבנה הגבוה ביותר בעולם. ללא ספק אטרקציה שלא תרצו לפספס. אם תרצו להרגיש את המזרח התיכון במלוא הדרו, קפצו אל ה"אל מארמון", הלוקיישן שבו מתקיימים מרוצי גמלים כבר מהמאה השביעית לספירה, ושואב אליו חובבי מרוצים מכל העולם.

כדי להיכנס לאווירה הים־תיכונית מעט יותר, העמיקו את הטיול ובקרו בשכונת "אל פאחידי", המראה כיצד נראתה דובאי לפני הקמת האמירויות ובה יש מבנים מסורתיים עשויים אבן וגבס, בסמטאות צרות ומפותלות.

להשלמת החוויה, בקרו ב"מסגד ג'ומיירה" – היחיד בדובאי שפתוח למבקרים שאינם מוסלמים ונחשב לאחד היפים שיש באזור. המסגד מעוצב כולו באבן לבנה בסגנון ימי הביניים, והוא עוצר נשימה במיוחד עם רדת החשיכה.

אם תרצו להביט על דובאי במבט כולל והיסטורי, בקרו ב"מוזיאון אתיהאד". המוזיאון המעוצב בסגנון אולטרה מודרני מציע מבט מקיף על הקמתן והיווצרותן של שבע האמירויות המרכיבות את איחוד האמירויות, ומכיל מוצגים מרתקים, שדרכן ניתן להבין את התרבות המיוחדת של המקום.

השופינג הטוב בעולם

מעט מאוד חוויות יכולות להתחרות עם חווית השופינג שמציעה דובאי. כיאה לעיר שיש בה הכול מהכל – והכול בגדול! בדובאי יחכו לכם לא פחות מחמישה קניונים ומרכזי קניות גדולים ומרהיבים, כשהגדול שבהם הוא קניון דובאי שבו מבקרים כ־100 מיליון מטיילים בשנה.

קל ללכת בו לאיבוד, ככלות הכול בין כתליו שוכנות לא פחות מ־1,200 חנויות, שבהן גם מותגי יוקרה (הנמכרים כאן במחירים אטרקטיביים יותר בהשוואה למקומות אחרים) כמו גם "אקווריום דובאי", הנחשב לבין הגדולים בעולם.

לצד השופינג הקלסי, בדובאי יש גם שווקים צבעוניים ומשובבי עין. אם תידרשו לבחור אחד מהם, אל תוותרו על ביקור בשוק התבלינים, שם יקדמו את אפכם ניחוחות משכרים של זעפרן, ורדים, ליים מרענן ושלל תערובות תבלינים מסורתיות. במתחם תמצאו גם בגדים, מזכרות אותנטיות ומגוון מסעדות.

עשינו לכם חשק לחופשה בדובאי? מהרו עכשיו להזמין חבילות נופש לדובאי ותהנו מכל העולמות של חופשה מושלמת ביעד אחד מפנק, מפואר ויוקרתי.