זירת התאונה בגליל
זירת התאונה בגלילצילום: דוברות המשטרה

דביר נריה, מדריך בתנועת בני עקיבא שנסע באוטובוס שהתהפך בצפון, שיחזר את רגעי התאונה הקטלנית ליד חורפיש.

"הרגשתי שהאוטובוס פתאום תופס תאוצה, מאבד שליטה ואז התנגשנו במשהו", אמר נריה לכאן חדשות. "זכוכיות עפו לכל הכיוונים, חניכים צעקו.

''החזקנו חזק, האוטובוס התהפך פעם-פעמיים-שלוש. אחרי שסיים להתהפך דבר ראשון בדקנו שכל החניכים בסדר. ברוך ה' שזה לא נגמר יותר גרוע", הוסיף נריה.

"ירדנו בירידה ופתאום הנהג עשה פנייה ממש חדה. הוא התהפך כמעט שלוש פעמים, עפנו באוויר. זה היה הזוי", סיפרו המדריך אור נגר והחניך ידידיה פורמן שנפצעו בתאונה והגיעו למרכז הרפואי לגליל בנהריה יחד עם 34 חניכים ומדיריכים נוספים. "כשיצאנו מהאוטובוס ראינו שלושה רכבים מרוסקים לגמרי. אמרו לא לנו לא להסתכל, הזיזו את כל הילדים ופינו אותם לבדיקות".

חניכת בני עקיבא מסניף חריש, עדיה, שיחזרה גם היא את רגעי התאונה הקשה בצפון. "עפתי, לא הבנתי כלום. ראיתי רק גיצים של אש ומצאתי את עצמי שוכבת בחוץ על אבנים. חיפשתי באטרף את חברות שלי. כולם דיממו, רצו, בכו. הגיעו איזה 20 אמבולנסים", סיפרה לחדשות כאן.

תנועת בני עקיבא עדכנו הערב (רביעי) כי מזירת התאונה הקשה בצפון הגיעו לבתי החולים 53 חברי התנועה שהיו על האוטובוס שהתהפך בדרגות פציעה שונות.

לבית החולים מרכז רפואי הגליל בנהריה הגיעו 33 פצועים, רובם המוחלט כבר שוחררו לביתם. חמישה שוהים עדיין בבית החולים.

לבית החולים זיו בצפת הגיעו 19 פצועים ובבית החולים רמב"ם מאושפזת פצועה אחת מהתאונה.

בכירי ורכזי התנועה נמצאים בשלושת בתי החולים ומלווים את המשפחות ואת החניכים הפצועים.

סגן מזכ"ל תנועת הנוער בני עקיבא, יגאל קליין, הגיע הערב (רביעי) למרכז הרפואי זיו בצפת ששם מאושפזים חלק מהחניכים שנפצעו בתאונה הקטלנית בצפון.

"אני נמצא בפתח של בית החולים זיו בצפת", אמר קליין בשיחה עם ערוץ 7. "אני מקבל את המידע על החניכים השונים שלנו שנמצאים כאן ומקבל גם את המשפחות".

קליין עדכן כי משפחות רבות כבר הגיעו לבית החולים כדי לדרוש בשלום ילדיהן שנפצעו בתאונה. "אנחנו צריכים לדעת מי מהחניכים שלנו נמצאים כאן ומי מהמשפחות. אנחנו בקשר עם המשפחות ובקשר עם הרשויות", אמר.

"כמובן שאנחנו לא מוציאים מידע אלא רק בתי החולים והרשויות המקומיות", ציין. "המשפחות כבר התחילו להגיע. חד משמעית. אנחנו בקשר עם המשפחות".

מסיבה שעדיין אינה ברורה, האוטובוס, שהיה בחזרה מטיול בצפון, רכב מסחרי ומונית התנגשו על כביש מספר 89, סמוך לחורפיש. ארבעת נוסעי המונית וגבר נוסף שנמצא מתחת לאוטובוס נהרגו.

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, הגיע לזירת התאונה. במקום נמצאים גם מפקד מחוז הצפון, ניצב שמעון לביא, וראש אגף התנועה, ניצב אלון אריה.

ניצב גדי רון, קצין התנועה של מחוז צפון אמר לכאן חדשות: "מחקירה ראשונה של התאונה אנחנו יודעים פחות או יותר מה נסיבותיה. נמשיך ונחקור כל הלילה. זו תאונה שלא הייתה צריכה לקרות. כתוצאה מסטייה של אחד הנהגים קרתה התאונה, נחקור ונבדוק מדוע היא קרתה".

כאמור, חמישה בני אדם נהרגו ושלושה בני אדם נפצעו באורח קשה בתאונה קטלנית בין אוטובוס למונית בכביש 89 ליד חורפיש.

בין ההרוגים: נהג האוטובוס אשר בסון בן 76 מקרית ים וארבעה שישבו במונית - אישה בת 35, שני נערים בני 15 ו-12 וילדה בת 5.

חובשים ופראמדיקים של מד"א פינו לבתי החולים עשרות פצועים, שלושה במצב קשה, שניים במצב בינוני ו-43 פצועים במצב קל.

למרכז הרפואי זיו בצפת הגיעו 20 פצועים, שניים במצב קשה, אחד בינוני ו-17 במצב קל. לבית החולים רמב''ם בחיפה הגיע פצוע אחד באורח קשה. למרכז הרפואי לגליל בנהריה פונו 27 ילדים ובני נוער, מתוכם 26 במצב קל ואחד במצב בינוני.

האוטובוס שהתהפך בתאונה הסיע חניכים של תנועת בני עקיבא מהיישוב מבוא דותן ומהיישוב חריש בחזרה לביתם ממסע סוכות והם פונו לבתי החולים.