הסכין
הסכיןצילום: משטרת ישראל

מחבלת תושבת קבטיה שבאזור ג'נין ניסתה הבוקר (חמישי) לדקור שוטרים בשער השלשלת בעיר העתיקה בירושלים.

המחבלת נוטרלה וחוסלה. לא דווח על נפגעים בקרב השוטרים. על פי דיווחים פלסטיניים שערי הר הבית נסגרו בעקבות האירוע.

מהמשטרה נמסר כי המחבלת כבת 30 יצאה משטח הר הבית לעבר השוטרים המוצבים בסמוך לשער השלשלת בעיר העתיקה. לאחר שהתקרבה לעברם, שלפה סכין וניסתה לדקור את השוטרים במקום שהגיבו בירי לעברה.

"עירנותם ותגובתם המהירה של השוטרים לאירוע, הביאה לנטרולה של המפגעת ללא נפגעים לכוחותינו. כוחות רפואה שהגיעו למקום קבעו בהמשך את מותה. כוחות משטרה נוספים הגיעו תוך זמן קצר למקום וחבלן המשטרה ביצע פעולות מקצועיות לזיכוי הזירה", נמסר מהמשטרה.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן שהגיע למקום, מקיים הערכת מצב ראשונית ומקבל סקירה אודות השתלשלות האירוע.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "בעבר עתרנו נגד המשטרה על כך שבשערים שמהם נכנסים מוסלמים אין מגנומטרים, אותם הסירה המשטרה לאחר התפרעויות, ובג"ץ דחה את העתירה כי לשיטתו למשטרה היו מספיק אמצעי ביטחון אחרים. הפיגוע הבוקר מוכיח שאין אמצעי ביטחון, והמשטרה ושופטי בג"ץ הפקירו את ביטחון השוטרים בשטח. יש להחזיר את המגנומטרים לכל הכניסות של הר הבית עוד היום ולהחזיר את הבטחון וההרתעה".

בתוך כך מסתערבי מג"ב ולוחמי צה"ל מסיירת חרוב פעלו הלילה למעצר חשודים ואיתור אמצעי לחימה עפ"י הכוונת שב"כ בכפר בורקין שבמרחב החטיבה המרחבית "מנשה". במהלך הפעילות מחבל חמוש ירה לעבר הכוחות שפעלו בכפר במהלך הפרת סדר.

הלוחמים הגיבו בירי לעבר המחבל וניטרלו אותו. הנשק מסוג קרלו שממנו ירה המחבל נתפס ע"י המסתערבים.

בתחילת השבוע חוסלו לפחות חמישה מחבלים מחמאס ומהג'יהאד האסלאמי בחילופי אש עם כוחות הביטחון בחמש פעולות שונות באזור ג'נין ורמאללה נגד תשתית חמאס. במהלך הפעילות נפצעו שני לוחמי דובדבן באורח קשה.

הרמטכ''ל רא''ל אביב כוכבי נאם אמש בטקס התייחדות לחללי גולני ואמר "כצבא, חובתנו הראשונה לעמוד במשימה, גם במחיר חיינו. לכך נשבענו. היכולת לשאת אבדות ולהתגבר היא חוסן-לאומי, שחובה להמשיך ולטפח, וכל אדם, גוף או מוסד במדינה שיש לו השפעה על כך צריך לשאול את עצמו מה תרומתו לנושא.

"מצבם של כלל אויבנו בכי רע, כלכלית, חברתית וביטחונית. הם נכשלים במימוש יעדיהם הלאומיים, ופעם אחר פעם מותקפים על ידנו ומנוטרלים על ידי פעולות שאנו מבצעים בכל רחבי המזרח התיכון, במרחק של מאות קילומטרים מגבולות המדינה, ובמרחק של קילומטרים בודדים מביתם של אזרחי המדינה".

כוכבי התייחס למבצע המעצרים של מחבלי חמאס בשומרון, "סיכול רשת הטרור במרחב ג׳נין לפני מספר ימים הוא ביטוי נוסף להגנה ולביטחון שצה״ל ולוחמיו מספקים, אך באותה נשימה ממחיש את הסיכון והמחיר. אני מבקש לאחל מכאן, ומרשה לעצמי לעשות זאת בשם כולנו, רפואה שלמה לד' וי' שנפצעו בפעולה, לחזק את משפחותיהם ולהזכיר לכולנו שפעולתם מנעה פגיעה באזרחים רבים''.