זו תורת לחימה של שנת 2025
זו תורת לחימה של שנת 2025צילום: דובר צה"ל

במאי האחרון, בעיצומו של מבצע "שומר החומות", השתתפה חטיבת הצנחנים בפיילוט חדש לשימוש ברחפנים מסוג ייחודי - המאפשרים סגירת מעגל מהירה נגד יעדי אויב. הם התבייתו על משגרים "חמים" והשמידו אותם רגע לפני שהפעילו עוד אזעקה בשטח ישראל.

החטיבה מובילה בשנים האחרונות פרויקטים טכנולוגיים רבים, כמו "לוחמי דלתא" ופלוגות "חשיפה-תקיפה" - ועובדת כבר כמה חודשים על מודל חדש לתרגיל החטיבתי שלה - כזה שימצה את יכולותיה עד תום וידמה לחימה כמו בשדה הקרב הקרוב, ברגע שיידרשו לו.

"זו תורת לחימה של שנת 2025", מצהיר רס"ן ד', אחד ממארגני המודל, "אם בעבר היינו צריכים לדמות בתרגילים יכולות שיתווספו ביום פקודה - במודל האחרון הכנסנו את כל מה שאנחנו יכולים לשדה הקרב".

התרח"ט החדש, שהתקיים בסוף החודש האחרון, מצליח לקחת את כל יכולות הקצה של הלוחמים, ולהוסיף להן מודיעין קטלני, אש צמודה ומדויקת וארגז כלים מרשים, שיעמוד לצד הכוחות בשעת אמת.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

"בעקבות 'שומר החומות' הבנו שיש מקום להיערך מחדש", מסביר רס"ן ד', ומציג מהלכים שלדבריו ישפרו את אפקטיביות דרג החי"ר. "בעזרת המודל החדש בנינו מדרגה נוספת בשלבי המערכה בה נוכל לסייע במאמצי האש עוד לפני התמרון הקרקעי וגם אחרי הכניסה".

בחטיבה האדומה אימצו מספר שינויים ארגוניים, לצד פיתוח שיטות לחימה ושימוש מיטבי ביכולות קיימות, שהובילו לבשורה הגדולה של המודל החדש, אותו מבקשות כל חטיבות החי"ר ללמוד.

"יחד עם טיל גיל 2, מערכות משואה וצי"ד 750, הרחפנים ודיגיטל ייחודי לכל חייל בשדה הקרב - הוכחנו שאנחנו יכולים לקבל גזרה עצמאית במבצע הקרוב ולספק אש קטלנית - בדיוק כמו אוגדת עזה או חיל האוויר", רס״ן ד׳ מתגאה.

"המודל הבא כבר בדצמבר הקרוב, ויש על מה לעבוד: תהליכים מבצעיים, שיתופי פעולה ועולמות הספקטרום. אבל המקפצות הגדולות, שבאו לידי ביטוי - הן שאפשר לתמרן אחרת", הוא מסכם.