בן אנד ג'ריס
בן אנד ג'ריסצילום: iStock

תנועת ה-BDS הפועלת לקידום חרם כלכלי, תרבותי ומדיני על מדינת ישראל מציינת בימים אלו 16 שנים לפעילותה.

באתר הרשמי שלה פרסמה התנועה את רשימת 16 ההישגים הגדולים של התנועה בשנה האחרונה. במקום הראשון באתר מופיעה כאמור החלטת בן אנד ג'ריס העולמית, הפועלת תחת חברת האם יוניליוור, לדרוש הזכיין הישראלי שלא למכור את מוצרי החברה מעבר לקו הירוק.

כזכור הדרישה הגיעה לפני כחודשיים ועוררה סערה גדולה בעקבות סירובו של הזכיין הישראלי – אבי זינגר, לקיים את הדרישה הלא חוקית אשר פוגעת ברבים מאזרחי מדינת ישראל.

החלטת החברה העולמית עוררה סערה גדולה גם ברחבי העולם, כשבחלק מהמדינות בארה"ב ובהן ניו ג'רזי, פלורידה, אריזונה ו-טקסס, כבר הודיעו שיפעלו למשוך השקעות מחברת 'יוניליוור' בשל החרם על מדינת ישראל.

בין ההישגים הנוספים אותם ציינה תנועת החרם הנם סיום ההתקשרות של קרן הפנסיה הנורבגית הגדולה ביותר עם 16 חברות בשל קשריהן עם ישראל; פרסום דו"ח של Human Rights Watch, אשר בו נכתב כי מדינת ישראל היא מדינת אפרטהייד; נשיאים לשעבר, חברי פרלמנט, ראשי ערים, אנשי תרבות ואנשי אקדמיה מאמריקה הלטינית, אסיה ואפריקה אשר קראו לאו"ם להכיר בישראל כמדינת אפרטהייד ולהטיל עליה סנקציות וביטול משחק הכדורגל בין ברצלונה לבית"ר ירושלים.

אבי זינגר, מנכ"ל ובעלי בן אנד ג'ריס ישראל, הגיב לפרסום ואמר כי "אם זה לא היה ברור עד כה, עכשיו כבר לא ניתן לעצום את העיניים יותר, תנועת ה-BDS עצמה מודה שהתנהלות בן & ג'ריס העולמית וחברת יוניליוור משרתת את האג'נדה האנטי ישראלית שלהם המקדמת אידיאולוגיה מלאה בשנאה".

"שיהיה ברור, אנחנו לא ניתן מקום לא לאידיאולוגיית השנאה וההפחדה, ולא לניסיונות להחרים את מדינת ישראל ותושביה, תוך פגיעה בפרנסת מאות משפחות מהדרום המתפרנסות מהמפעל בישראל", דברי זינגר.