שר הביטחון לוחץ יד ללוחם שנפצע
שר הביטחון לוחץ יד ללוחם שנפצעצילום: דוברות משרד הביטחון

הלוחם י' מיחידת דובדבן שנפצע קשה לפני כשבועיים בהיתקלות עם מחבלים בג'נין, השתחרר הבוקר (ראשון) מבית החולים רמב"ם בחיפה ועבר לשיקום בבית החולים שיבא בתל השומר.

הלוחם הגיע לרמב"ם כשהוא מונשם מורדם במצב קשה והיה מאושפז מספר ימים במחלקת טיפול נמרץ.

בהיתקלות נפצע קשה הקצין ד', גם הוא מיחידת דובדבן, שהיה מאושפז למעלה משבוע בטיפול נמרץ ועבר בשבוע שעבר לאחת המחלקות הכירורגיות. הוא בהכרה מלאה.

השר גנץ במפגש עם אחד הלוחמים
השר גנץ במפגש עם אחד הלוחמיםצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ ביקר ביום שלישי האחרון ביחידת הימ"מ של מג"ב ביחד עם מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, סגן מפקד מג"ב יצחק בריק ומפקד הימ"מ נצ"מ ח'.

אחר כך סייר ביחידת דובדבן ביחד עם שר התרבות והספורט חילי טרופר ששירת ביחידה, רמ"ט פיקוד מרכז תא"ל רמי אבודרהם, מפקד חטיבת הקומנדו אל"מ מני ליברטי ומפקד דובדבן סא"ל ע'.

במהלך הסיור בדובדבן נפגש שר הביטחון עם הפראמדיק צ', בוגר מוסדות ''בני דוד'' שהציל בג'נין לפני כשבוע את חייהם של מפקד הפלוגה והלוחם, ושיבח אותו ואת כל חברי הצוות על תפקודם.

"הגעתי לביקור בימ"מ ובדובדבן, יחידות שעוסקות יום יום בלחימה בטרור, כדי להודות ללוחמים על העבודה המקצועית, הנועזת והחשובה לביטחון ישראל. בתקופה האחרונה ישנה עלייה בניסיונות של ארגוני הטרור להוציא פיגועים ולפגוע ביציבות הביטחונית, בין השאר בגינם של אינטרסים פנימיים ופוליטיים. מי שייפגע מכך, הם המפגעים, המשלחים וגם התושבים הפלסטינים לידם", אמר גנץ.

הוא הוסיף, "צה"ל, השב"כ והמשטרה, פועלים, מסכלים ומגיבים על כל כוונה או ניסיון לפגוע באזרחי ישראל – מי שניסה אותנו יודע, מי שינסה אותנו ילמד. לצד זאת, נמשיך לחזק את התיאום עם הרשות הפלסטינית, ולפתח את הכלכלה ואת יחסי השכנות הטובים בין ישראל לבינם, לטובתם ולטובת האזור כולו".