דוד ביטן
דוד ביטןצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חבר הכנסת דוד ביטן מהליכוד מכנה "מטומטם" את הדיווח בעיתון ישראל היום, ולפיו הוא נמצא ברשימת הח"כים שעשויים לעזוב את הליכוד ולהצטרף לקואליציית בנט-לפיד.

''ראיתי את הכתבה המטומטמת הזו עם הכתב המטומטם הזה, הוא לא יכול לקבל תדרוך ולהפוך את זה לכתבה ראשית, תגן עליו כמה שאתה רוצה - אני לא מגן על מטומטמים'', אמר ביטן.

בראיון לרדיו גלי ישראל הוסיף ח"כ ביטן: ''נראה לך שאני אעזוב את הליכוד? שיהיה גבר ויבוא ויגיד מי אמר לו את זה. או שהכתב משתף פעולה או שהוא מטומטם. המציאות תוכיח שזה שקר מוחלט. אני מעריך שאף אחד מהליכוד לא יערוק, אפילו לא אחד״.

ביטן לא מתרשם מהקשרים ששרת הפנים איילת שקד מנהלת עם חברי הכנסת בגוש-נתניהו. ״אני לא מצפה ממנה לכלום, היא משחקת משחקים, היא לא תעזוב את בנט. היא נהנית מהשלטון״, טען ח"כ ביטן.

כאמור, גורמים בליכוד סיפרו לעיתון ישראל היום כי הצעד הבא של הקואליציה הוא הפעלת לחץ כבד מאוד על חברים בליכוד, כדי שיפרשו מהמפלגה ויצטרפו לממשלה.

גורמים בליכוד טוענים, "זה הדבר הראשון שהקואליציה תעשה אחרי שהתקציב יעבור. אחרי שהתקציב יעבור יכולה לחלחל הבנה שאין עוד שום איום על הממשלה, ושהיא עשויה להאריך ימים. בקואליציה יפנו לחברים באופוזיציה, בייחוד מהליכוד, ויציעו להם הצעות מרחיקות לכת שעשויות להיות אטרקטיביות בעוד האלטרנטיבה היא אופוזיציה משמימה. ידברו איתם על סוף עידן הליכוד, על זה שבמקום להיעלם הם יכולים להצטרף לממשלה ולהפוך לדמויות מובילות בפוליטיקה הישראלית".

בליכוד משוכנעים כי גדעון סער מתכנן מהלך שכזה כבר זמן רב. "רק ביולי האחרון העביר את החוק שמאפשר לארבעה חברי כנסת להתפצל מסיעתם, גם אם הם לא שליש ממנה. זה לא היה סתם, זו מטרה. סער הוא איש ליכוד, יש לו עדיין קשרים וחברים שם. הקואליציה הזאת משוועת לעוד אצבעות, היא לא יכולה להמשיך לתפקד על חודו של קול לאורך זמן. הם חייבים עוד אצבעות. אצל סמוטריץ' והמשותפת אין להם סיכוי. האפשרות היחידה שלהם זה הליכוד, והם יעבדו על זה בכל הכוח".

אם מדובר ב"ניסיון חיסול" הנועד לפגוע בשמם של ח"כים מהליכוד, ואם מדובר בניסיון לסכל עזיבה מטלטלת שכזאת, גורמים בליכוד מצביעים על פורשים אפשריים ונוקבים בשמותיהם: דוד ביטן, חיים כץ ואתי עטיה.

גורם בליכוד אומר, "אל תשכח שביטן וחיים כץ הם חברים קרובים מאוד של סער. ביטן אפילו ניסה להציע הצעות לסער במשא ומתן הקואליציוני מטעם הליכוד, כץ תמך בסער בפריימריז והגיע לכנסים שלו, ואתי עטיה היא אשת אמונו של חיים כץ".

במפלגה מעריכים כי בקואליציה יפעילו לחץ כבד מאוד וינסו למצוא ח"כ אחד נוסף כדי שישלים את החוק המאפשר פרישה של ארבעה חברי כנסת מהמפלגה.

לדברי הגורם בליכוד, "נכון, זה נשמע כמו תרחיש מופרע ודמיוני, אבל כבר ראינו אנשי ליכוד מובהקים כמו סער או אלקין לוקחים את הרגליים והולכים. הפוליטיקה הישראלית לימדה אותנו שהכל אפשרי".

ביטן מסר בתגובה: "שטויות, המצאה הזויה". כץ מסר בתגובה: "אין שום סיכוי שאעזוב את הליכוד".

עטיה מסרה בתגובה: "משעשע אותי אפילו להכחיש. הליכוד זה הבית שלי עוד מימיי כנערה בסניף התנועה בלוד. אין תחליף, והניסיון מלמד שכל מי שעזב את הבית, הצטער על כך מאוד".