שמחה גולדין
שמחה גולדיןצילום: ערוץ 7

פרופ' שמחה גולדין, אביו של הדר גולדין המוחזק ברצועת עזה, מאוכזב מתפקודו של ראש הממשלה נפתלי בנט בכל הנוגע להחזרת הבנים.

בראיון לרדיו גלי ישראל סיפר גולדין: ״סביבת בנט ממדרת אותנו באופן מוחלט. אם תראיין אותו או את ראש המל''ל החדש או את המזכיר הצבאי שלו - תשאל אותם למה.

''המזכיר הצבאי, שהוא המפקד של הבן שלי, מהיום שהוא התמנה - לא ראיתי אותו. ביקשתי פגישה איתו - נאדה, שום דבר. הפעם האחרונה שנפגשנו עם בנט היה ב-15 ביולי, שטחתי בפניו את התכנית שהוא מכיר הרבה שנים, אמרתי לו שאנחנו רוצים להיפגש עם כולם - מאז לא שמעתי מהם כלום''.

פרופ' גולדין הסביר את חשיבות הפגישה הפרונטאלית: "יש הבדל בין מה שאתה מקבל בדיעבד בוואטצאפ לבין זה שאתה נפגש עם אנשים, הם יכולים להתעלם מאיתנו, אנחנו בסך הכל הורי הקצין שהושאר בעזה״.

שמחה גולדין: יש הזדמנות ללחוץ על החמאס

שמחה ולאה גולדין עמדו אתמול מול מלון ''המלך דוד'' בירושלים, שם נפגשה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל עם ראש הממשלה נפתלי בנט.

שמחה מצפה מגרמניה לעצור את הסיוע לעזה עד להשבת הבנים: "מה שגרמניה עשתה עם חיזבאללה, עצרה לה כספים ואז החיזבאללה התחילה להתארגן בהתאם, ככה גרמניה צריכה לעשות לגבי החיילים והאזרחים הדר ואורון, אברה והישאם, ומי שצריך לדרוש את זה מגרמניה זאת ממשלת ישראל''.

שמחה אמר לערוץ 7 כי ''לפני שנתיים היינו עם הנשיא ריבלין בגרמניה, נפגשנו עם שרים בממשלה והשרים חיכו לתגובה ישראלית שתדרוש מהם לעשות את זה, עד היום זה לא הגיע. אני מצפה שהממשלה בראשות בנט היום בפגישה עם הנשיאה מרקל תדרוש לעצור את הכספים שנכנסים לעזה עד שחמאס מחזיר את החיילים והאזרחים בחזרה למדינת ישראל".

''ממשלת ישראל לא פועלת כדי להשיב את החיילים והאזרחים, את הדר גולדין הבן שלי ואת אורון שאול, יש כאן הזדמנות להפעיל לחץ בינלאומי על חמאס מצד גרמניה ומצרים, ממשלת ישראל לא דורשת את זה''.

גולדין לא מתרשם מהאפשרות שישראל תחזיר את הבנים במבצע צבאי, ''אחרי 'שומר החומות' הרמטכ''ל כוכבי אמר לי שלא תכננו בסבב הזה להשיב את החיילים, עושים סבבים ולא מביאים את החיילים, וזה תקדים רע מאוד לכל משפחות החיילים שיידעו שמדינת ישראל וצה''ל לא משיבים את החיילים שלהם גם כשיש מבצע וסבב נוסף''.