תומכי נתניהו התפרצו, סילמן נאלצה לעזוב
תומכי נתניהו התפרצו, סילמן נאלצה לעזובצילום מסך

בבית משפט השלום בחדרה הוארך צו ההרחקה של פעילי הליכוד, איציק וחני זרקא, מביתו של ראש מטה ימינה בחריש, יוסי אזרחי.

זאת בעקבות מפגנים קולניים של זרקא לאחר העימות במהלך חג הסוכות בסוכתו של אזרחי כאשר למקום הגיעה יו"ר הקואליציה, חברת הכנסת עידית סילמן.

בסרטון נראה כזכור אזרחי כשהוא הודף את חני זרקא, אך בחקירתו טען שמדובר היה בסרטון שנערך באופן מגמתי. בני הזוג זרקא התייצבו למפגנים הקולניים נגד אזרחי הטוען לאיומים טלפוניים על חייו.

"בשבועיים מאז המקרה הוצפתי בשיחות טלפון מאיימות תוך ציון שמנו ומקום העבודה של אשתי", מספר אזרחי. "הפגינו לי מתחת לבית. הייתה כאן התנהגות בריונית מכפישה ועשו לי רצח אופי", הוא אומר ומספר כי מפגינים כינו אותו ברמקולים 'פדופיל' ו'מכה נשים'.

"אתמול קיבלנו סוג של גושפנקה מבית המשפט שאומר מי הצד התוקף ומי התנהג בבריונות. השופטת ציינה זאת והרחיקה אותם לשלושה חודשים והטילה עליהם הוצאות משפט", אומר אזרחי המספר את סיפורו של אותו ערב ואותו עימות שהחל זמן רב לפני הקטע המצולם שזכה לתהודה רבה.

"הם הציגו עצמם בשמות בדויים ונכנסו לבניין ולסוכה. אפילו מזגתי לה שתיה", הוא מספר. "פרסמתי את האירוע לתושבי חריש כחלק מהמסע לקידום חריש מול חברי הכנסת. בשבת בצהרים קיבלתי שיחה מקצין משטרה שהביביסטים יבואו להפגין ואם ידוע לי על זה משהו. אמרתי שלא ידוע לי ולא נראה לי שהם יגיעו עד כאן, אבל אם יהיה אתקשר למשטרה". כאשר החל האירוע וגידופים וקללות נשמעו לעברו יצר אזרחי קשר עם תחנת המשטרה ודיווח להם על המפגינים שהגיעו למקום.

לדבריו חני זרקא "הציגה את עצמה כמי שלא קשורה אליהם. הזמנתי אותה לסוכה ומזגתי לה לשתות", הוא מספר. "כשעידית סילמן נכנסה לשטח הבניין הם נכנסו אחריה וצעקו עליה אללא אוכבר וגידופים שאני לא רוצה לחזור עליהם. ראיתי את זרקא חמישה סנטימטרים מסילמן, מקללת אותה בכל צורה אפשרית, חששתי שיפגעו בה ונאלצתי להדוף אותם. שוטר הוציא אקדח טייזר כי הוא חש במצוקה, אז תאר לך מה אני הרגשתי... אמרתי לה שתיכנס פנימה כדי שלא תיפגע והאירוע שתוכנן להתקיים בסוכה קרה אצלי בבית".

אזרחי מתקשה לשייך את האירוע לבני הזוג זרקא בלבד ומזכיר כי "יו"ר האופוזיציה נתניהו הוציא הודעה שהיא הותקפה קשות. אלו ביביסטים מוכרים שהולכים להפגנות. אני לא רוצה להגדיר אותם כפעילי ליכוד כי בליכוד יש הרבה חבר'ה טובים, אבל אפשר לראות אותם בהפגנות ליד בית המשפט והם מקבלים תמיכה מחברי ליכוד. הם פוגעים בדמוקרטיה ובליכוד עצמו".

לפי שעה הורתה השופטת על הרחקתם של בני הזוג זרקא למשך שלושה חודשים, אך בהמשך הדברים ייבחנו אם יש מקום להאריך את צו ההרחקה. בימים אלה, מספר אזרחי, הוא נערך לתביעת פיצויים נגד זרקא שלדבריו הכפישו את שמו בכל דרך.

"האנשים הללו נמצאים מדי יום מתחת לבית של סילמן ושקד. הם מפגינים ללא הפסקה. הם הזמינו מאות לבית שלי אבל הגיעו עשרה שעם רמקולים עוצמתיים שמעו אותם בשתי שכונות", הוא אומר ומספר כי סכום הפיצוי שידרוש בתביעה צפוי להיות "סכום לא מבוטל", כלשונו.