יוסי אזרחי
יוסי אזרחיצילום: באדיבות המצולם

יוסי אזרחי, איש ימינה תושב העיר חריש, תקף אתמול (מוצאי שבת) מפגינה שנכנסה לשטח הפרטי שלו במהלך כנס פעילים של יו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן.

מי שהותקפה היא פעילת הליכוד חני זרקא, שלאחר מכן פנתה לשוטרת שהייתה במקום וביקשה להתלונן על התקיפה. השוטרת השיבה לזרקא כי יש ניידת שעושה את דרכה למקום ושם תוכל להגיש תלונה. זרקא דרשה שהמשטרה תעצור את אזרחי ותסיים את הכנס של סילמן.

לאחר מכן ההשיכה זרקא לתחנת משטרת עירון על מנת להגיש תלונה נגד אזרחי. משם המשיכה לבית החולים הלל יפה, שם נחבשה ידה ורגלה בעקבות שברים.

במהלך הלילה נחקר אזרחי במשטרה. בסיום החקירה הוא ביקש להגיש תלונה נגד זרקא ולאחר מכן שב לביתו. אזרחי קיבל צו הרחקה של 14 יום מזרקא.

הבוקר התראיינה זרקא לשרון גל ב'גלי ישראל', ושיחזרה את רגעי התקיפה אמש. "אני פשוט בהלם שאבד לנו חופש הביטוי", אמרה. "לא יתכן שאדם יעמוד בשטח ציבורי, לא פרטי, בניין ציבורי בחריש - ויבוא אדם בשם יוסי אזרחי שארגן כנס לעידית סילמן, זרק את הבן שלו מהידיים ואז דחף את הבן שלי, אחר כך בא עלי והעיף אותי למדרכה ונתן לי אגרוף".

"אני בהלם ממשטרת ישראל", הוסיפה. "היו שם שני שוטרים והכל מתועד. שוב, לא היינו בשטח פרטי, יוסי קלט אותנו אז הוא בא אלי ושאל 'באתם להפגין פה?', הסוכה של סילמן הייתה בחניה, הוא התחיל לארגן שם את הסוכה".

אזרחי הגיב בשידור: "אני מצר על כל מה שקרה אתמול, אני חד משמעית לא מסוגל להכיל את מה שקרה אתמול. הותקפתי אתמול על ידי עשרות מפגינים שהגיעו אלי הביתה, לשטח הפרטי שלי. אני מקבל הפגנות, אבל אל תכנסו לשטח הפרטי שלי. מדובר בפרובוקציה, זה שטח פרטי בחניון של הבניין שרשום בטאבו".

"הם הגיעו עם מגאפונים וצעקו", אמר. "אני יודע שהסרטון הזה נראה רע אבל הסכמתי לעלות לשידור כי אף אחד לא פרסם איך חצי שעה התחננתי שלא יכנסו, דיברתי עם המשטרה. אף אחד מהם לא תושב חריש, הם הגיעו למקום כדי לייצר פרובוקציה".

"אני בסערת רגשות מאתמול", הוסיף. "נחקרתי ושוחררתי אחרי שעה כשהצגתי את כל הטיעונים. אם נצטרך - יגיעו עדים שראו את כל האירוע. קיבלתי הרחקה של 14 יום ממנה. אף אחד לא מפרסם איך הבן שלי בן השלוש נזרק על הרצפה וצרח. אף אחד לא מראה איך בעלה של אותה אישה איחל מוות בייסורים בפנים של אשתי. התחננתי שהבריונים יצאו מהשטח הפרטי שלי".