בנט בישיבת הממשלה
בנט בישיבת הממשלהצילום: Yonatan Sindel/Flash90

סקר שביצע מכון מדגם ופורסם בחדשות 12 העלה כי אילו הבחירות היום מתקיימות היום (שלישי), הליכוד היתה מתחזקת ל-34 מנדטים.

מפלגת יש עתיד עם 18 מנדטים, סיעת ש''ס עם תשעה, כחול לבן עם שמונה מנדטים, מפלגת העבודה זוכה בשבעה מנדטים, וגם יהדות התורה ומפלגת ימינה מקבלות כל אחת שבעה מנדטים.

סיעת הציונות הדתית זוכה בשישה מנדטים, ישראל ביתנו של ליברמן עם חמישה מנדטים, רשימת מרצ מקבלת חמישה מנדטים ומפלגות רע''מ ותקווה חדשה מקבלות כל אחת מהן ארבעה מנדטים.

אם יולי אדלשטיין עומד בראשות הליכוד, זו מפת המנדטים: יש עתיד - 20, הליכוד - 20, סיעת הציונות הדתית - 11, ש"ס - 11, כחול לבן - 11, יהדות התורה - 8, ימינה - 8, העבודה - 7, הרשימה המשותפת - 6, ישראל ביתנו -5, סיעת מרצ - 5, תקווה חדשה - 4, מפלגת רע''מ - 4.

גם לאור המספרים המחמיאים שלהם נתניהו זוכה מכס יו"ר האופוזיציה – עדיין אין לו קואליציה. הליכוד יחד עם הציונות הדתית והמפלגות החרדיות מגיעים יחד ל-56 מנדטים בלבד.

לעומת זאת, למרות מספר המנדטים הנמוך של הליכוד בהנהגת אדלשטיין – באופן תיאורטי תוכל לקום ממשלה לאומית. הליכוד עם 20 מנדטים, הציונות הדתית עם 11, ש"ס שזוכה ל-11 מנדטים, יהדות התורה עם 8, ימינה עם 8 ותקווה חדשה שמקבלת 4 מנדטים במצב כזה – מגיעות כולן יחד ל-62 מנדטים.

מצביעי הליכוד נשאלו את מי יעדיפו בראשות התנועה. בנימין נתניהו מקבל 86% אחוזי תמיכה מול אדלשטין שמקבל רק 6% בלבד.

ח"כ חיים כץ, יו"ר מרכז הליכוד, מצנן הערב (שלישי) את התלהבותו של ח"כ יולי אדלשטיין, ומבהיר בגלי צה''ל: "לא יהיו פריימריז בליכוד לפני פיזור הכנסת".

על פי הודעתו של ח"כ כץ מהערב, הפריימריז בליכוד יתקיימו רק עם פיזור הכנסת הנוכחית – גם אם זה יקרה רק בעוד כמה שנים, בין היתר אם הממשלה הנוכחית תצליח להעביר תקציב בחודש הקרוב, כפי שמתוכנן.

אתמול הכריז אדלשטיין כי יתמודד מול ראש האופוזיציה בנימין נתניהו על הנהגת הליכוד והוסיף: "איתו לעולם לא ננצח ולא נחזור לשלטון. אם לא נעשה חשבון נפש רציני נישאר באופוזיציה לשנים ארוכות – וחשבון הנפש אומר שצריך להחליף את בנימין נתניהו".

מסביבתו של נתניהו נמסר כי: "הליכוד היא מפלגה דמוקרטית. בנימין נתניהו נבחר שוב לראשות הליכוד ברוב עצום של 72.5% רק לפני פחות משנתיים. כל מי שמעוניין להתמודד על ההנהגה מוזמן לעשות זאת בפריימריז".