אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

במסגרת הניסיון לשכנע כמה שיותר אזרחים להתחסן נגד הקורונה, החליטה ממשלת ניו זילנד, בשיתוף עם חברות גדולות במשק המקומי, להציע מגוון רחב של אטרקציות והטבות למי שיסכים להתחסן.

בין היתר מציעים השלטונות לאזרחים המקומיים להתחסן בתוך תא הנוסעים של מטוס "דרימליינר" ענק ואף לקבל חטיפים ושירותי בידור הנהוגים בטיסה בעודם ממתינים 30 דקות על כבש המטוס לאחר החיסון על מנת לוודא שלא סבלו מתופעות לוואי מהירות, במסגרת שיתוף פעולה בין חברת התעופה הלאומית "אייר ניו זילנד" לממשלה.

בעיר נלסון בדרום ניו זילנד הציעו הרשויות לקבל את החיסון במסלול מירוצי המכוניות המקומי יחד עם בונוס נוסף - כרטיס כניסה לאוטוסטרדה המקומית ללא תשלום, בעוד במקומות אחרים יוכלו התושבים לקבל את החיסון בעודם ממתינים בתור לקבלת מזון מהיר בכלי הרכב שלהם. גם משתתפים פסטיבלי מוזיקה שונים יוכלו לקבל את החיסון בעולם נהנים מהמוזיקה, בעוד מרפאות שונות ברחבי ניו זילנד מציעות חדרים מיוחדים בעלי חדרי חושים נמוכים על מנת לסייע בקבלת חיסונים לאלו הסובלים מאוטיזם או מוגבלויות שכליות שונות.

בעיר קרייסטצ'רץ' יוכלו המתחסנים לקבל מנה של דג וצ'יפס ממשאיות מזון מקומיות, בעוד במקומות אחרים במדינה יוכלו המתחסנים החדשים לבחור בין חבילות שוקולד גדולות לגלידה או שוברים לקניה בסופרמרקטים שונים.

האטרקציות החדשים אותן מציעה ניו זילנד במטרה לשכנע כמה שיותר אזרחים להתחסן נגד הקורונה מגיעה לאחר שהמדינה החליטה לנטוש את מדיניות "אפס מקרי קורונה" שאימצה בתחילת המגפה, ולאחר שבשבועות האחרונים נרשמה עלייה במספר מקרי ההידבקות.

ראש הממשלה ג'סינה ארדרן, אמרה על מבצע החיסונים החדש כי "ניו זילנד מובילה בעולם בנושא שמירה על מספר מקרי ההידבקות, אשפוזים ומוות. אני מאמינה שאנחנו יכולים גם להיות מובילים בעולם בנושא החיסונים"