בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: חיים טויטו

יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר היום (ראשון) כי לחברי הכנסת הערבים שתומכים בטרור אין מקום בכנסת ישראל ובמדינת ישראל.

כזכור, במהלך דיון על הצעת חוק ההגירה בשבוע שעבר במליאת הכנסת אמר ח"כ סמוטריץ' לחברי הכנסת של הרשימה המשותפת: "אתם פה בטעות - כי בן גוריון לא גמר את העבודה ולא זרק אתכם ב-48".

"ממש לא הגזמתי", טען היום ח"כ סמוטריץ' לשרון גל ב'גלי ישראל. "עומדים חברי הכנסת הערבים, מחבלים תומכי טרור אנטי-ציוניים, בדיון על חוק יסוד ההגירה, מתריסים כלפינו שאנחנו בכלל המהגרים כאן ואין לנו זכויות בארץ הזו, ואנחנו גזענים ופאשיסטים ואני יודע מה עוד. אין מקום לאנשים כאלו בכנסת ישראל ולא במדינת ישראל".

הוא התייחס למייחסים לו גזענות. "אף אחד בעולם לא חשב שאמרתי את זה על כל ערביי ישראל", אמר. "מי שמכיר אותי ועוקב אחריי, כתבתי את תכנית ההכרעה, עמדותיי בעניין והאבחנה שאני עושה בין שלוש קבוצות בתוך האוכלוסייה הערבית במדינת ישראל ידועות".

סמוטריץ' לח"כים הערבים: אתם פה כי בן גוריון לא גמר את העבודהערוץ כנסת

לדבריו, "הניסיון לשאול אפילו אם כביכול אני מתכוון לכולם ואז להציג את זה כגזענות - זה חלק מהנסיון לסתום את הפה ולמנוע מאיתנו את היכולת לדבר על הסכנות הגדולות מאוד שנשקפות למדינת ישראל מההקצנה הלאומנית ההולכת וגדלה ומתרחבת בקרב יותר ויותר חלקים בחברה הערבית בישראל. בדגש על ההנהגה שלהם - כמעט כולה".

"יהודים באזורים שלמים במדינת ישראל לא יכולים להסתובב בביטחון וזה לאומני", הוסיף. "המצב הזה הוא בלתי מתקבל על הדעת. אני לא מוכן לשתוק ואני לא מוכן שאף אחד יגיד או ינסה להציג אותי כגזען וינסה להכניס אותי לאיזהו פינה שבה אני צריך להתנצל. יותר מידי שנים אנחנו עוצמים עיניים".

"אנחנו לא שונאים אף אחד ולא רוצים לגרש אף אחד, חוץ מאת אלה ששונאים אותנו ורוצים להשמיד אותנו ולגרש אותנו", אמר. "את זה חשוב לומר בלי לגמגם ובלי לפחד. זה חשוב פי אלף מהשאלה אם בנט יצייץ או לא יצייץ האם הוא איש ימין או לא. אין שום משמעות לאמירות שלו".

בנושא פתיחת הקונסוליה האמריקנית בירושלים אמר ח"כ סמוטריץ': "לפי דעתי בנט יכנע בעניין הזה, לא יעמוד איתן מול האמריקאים ואנחנו נראה קונסוליה שנפתחת. זה חמור, מסוכן ומקומם. זה קשור לכל הגישה המדינית שהשמאל מגיע איתה. שקד? לא לבנות עליה. אני לא מצליח להבין אנשים שחושבים שעוד יש הווא אמינא".