מאמריקה לעלי
מאמריקה לעליצילום: הישוב עלי

יושב ראש ועד היישוב עלי, אריאל אלמליח, יצא באחרונה לסבב פגישות עם ראשי קהילות יהודיות בארה"ב ובפנמה שבדרום אמריקה, במטרה לקדם פרוייקט של קליטת עולים ממדינות אלה ביישובו.

זאת לקראת ישיבה מועצת התכנון העליונה הצפויה השבוע ובה יאושרו למעלה מ-600 יחידות דיור חדשות ביישוב.

אלמליח סיפר כי הרעיון התקבל בהתלהבות רבה בקהילות. לדבריו, משפחות רבות מעוניינות לעלות לארץ ומחפשות מקומות מתאימים להתיישב בהם. רבים סיפרו לו שמשבר הקורונה תרם להחלטתם שהגיע הזמן לעשות עלייה.

"חיברנו אותם להיקפי הבנייה המתרחבים ביו"ש ובעלי בפרט.תוך כדי הביקור התבשרנו גם על הוועדה המתקרבת ולאחר אישור התב"ע החדשה המתקרבת בעז"ה נוכל כמעט להכפיל את אוכלוסיית היישוב", אמר אלמליח.

בפגישה עם הרב פסח לרנר הנחשב גורם משפיע בארגון קק"ל, עלה הצורך הגובר בקרב יהודים בארה"ב לעלות לישראל. אלמליח הבטיח לרב לרנר לעשות כל מה שיוכל על מנת שנוכל להנגיש ולהקל על האנשים שיחליטו לעלות לארץ ולבחור את משכנם ביישובו.

"בימים אלו התחלנו לשווק פרוייקט של 40 יח"ד על שמו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל, 'נאות מרדכי' בעלי, המתעניינים הרבים איתם נפגשנו אף הביעו עניין רב בפרוייקט ספציפי זה. אנו מקווים שנראה בקרוב תנועה משמעותית של עולים לכיוון עלי ובכלל לארץ ישראל", סיכם אלמליח.