גנץ ובלינקן
גנץ ובלינקןצילום: שמוליק עלמני

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן התקשר לשר הביטחון בני גנץ והזהיר אותו כי מבחינת הממשל האמריקני היקף אישורי הבנייה הצפוי ביהודה ושומרון אינו מקובל על ממשל ביידן, כך דיווח הפרשן המדיני ברק רביד באתר וואלה.

על פי הדיווח, שיחת הטלפון בין השניים היתה מתוחה במיוחד ובלינקן הבהיר בה שהציפייה האמריקנית היא להתחשבות משמעותית הרבה יותר של הצד הישראלי בעמדה האמריקנית לגבי ההתנחלויות.

אתמול העביר הממשל האמריקני מסרים חריפים לישראל בנוגע לאישורי הבנייה ביהודה ושומרון.

מחלקת המדינה האמריקנית אף פרסמה הודעה רשמית בה נכתב כי "הממשל מביע דאגה עמוקה מכוונתה של ישראל לקדם מהלך לשניית אלפי יחידות דיור חדשות ביהודה ושומרון".

"ארה"ב מתנגדת באופן נחרץ למהלך הזה שנוגד את המאמץ האמריקני להורדת המתיחות באזור", לשון ההודעה.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון הגיב לביקורת האמריקנית ואמר כי ממשלה "עם מינימום של כבוד לאומי" חייבת להעמיד את מחלקת המדינה במקומה.

"אני קורא לראש הממשלה ולשר החוץ להעמיד במקום את דובר מחלקת המדינה וממלא מקום השגריר האמריקני במקומם, ולהבהיר להם כי המנדט הבריטי והממשל התורכי הסתיימו מזמן", הוסיף דגן.

''שום ממשלה בישראל לא תוכל לא יכולה ולא יכלה להסתתר מאחורי התירוצים של לחץ אמריקני משום שההחלטה היא רק של ממשלת ישראל. לחצים היו, לחצים קיימים ולחצים יהיו בהמשך. הכדור מעולם לא היה בוושינגטון הוא תמיד בירושלים. זה לא ביידן זה בנט, זה לא הסטייט דפרטמנט זו ממשלת ישראל''.

ראש מועצת שומרון שסיים מרתון פגישות עם בכירים אמריקנים בוושינגטון הדגיש כי ''חצי מיליון אזרחים במדינת ישראל אינם סוג ב' במדינה הזו. רוב העם במדינת ישראל - רואים בפירוש על פי מפת המפלגות - מצפה לבנייה בכל רחבי יהודה ושומרון וכך יהיה".