אורית סטרוק
אורית סטרוקצילום: יצחק קלמן

חברת הכנסת אורית סטרוק (מפלגת הציונות הדתית) פנתה למשרד הביטחון כדי לנסות ולעקוב אחר מימוש הסעיף בהסכם הקואליציוני, לפיו על שר הביטחון להבטיח את האינטרס הלאומי בשטחי C, ולשם כך יוקצו לו תקני כח אדם יעודיים שיעסקו במניעת ההשתלטות הפלסטינית על השטח.

סטרוק הגישה שאילתא בנושא לסגן שר הביטחון ח"כ אלון שוסטר בחודש יולי וקיבלה מענה כי טרם הוקצו תקנים לטיפול בשטחי C.

היא לא הסתפקה בתשובה ופנתה למשרד האוצר כי להבין מהשר אביגדור ליברמן מתי אמורים להיות התקנים מוקצים עבור מטרתם.

מתגובת שר האוצר עולה כי למנהל האזרחי הוקצו 50 תקני כוח אדם לניהול המערכה על שטחי C, אבל 30 מהם הוסטו והועברו למשימות אחרות שאינן קשורות למערכה נגד ההשתלטות של הרשות הפלסטינית על השטח.

"ערב הקמת הממשלה הזהרתי אישית את בנט, סער, שקד ואלקין שאסור לתת את משרד הביטחון לשמאל, משום שבמערכה על שטחי סי הפלסטינים כל הזמן מתקדמים ואנחנו כל הזמן נסוגים. אמרתי להם שאם המערכה על שטחי סי לא תנוהל - אז אין צורך בנסכם מדיני כדי שתהיה נסיגה, מספיק הסכם קואליציוני. התחננתי בפניהם שיקחו את משרד הביטחון והבהרתי להם שאם הם לא לוקחים אותו - אנחנו מאבדים את ארץ ישראל", אמרה.

"במקום לקחת את משרד הביטחון, הם הכניסו סעיף בהסכם הקואליציוני שמחייב את שר הביטחון לנהל את המערכה על שטחי סי, ומקצה לו תקנים לשם כך. עכשיו כולנו רואים מה קורה: התקנים של שטחי סי מועברים לצרכים אחרים, המערכה לא מנוהלת, ושרי הימין שותקים, לא מתעניינים, לא בודקים, לא מגיבים וכלל לא לוחצים. אני קוראת לשרי הימין להתעורר ולקחת אחריות. הנסיגה הזו היא בגללכם ועל מצפונכם", אמרה.