יעקב ליצמן
יעקב ליצמןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) עורר אמש סערה במערכת הפוליטית כשלקראת פתיחת הדיונים על תקציב המדינה השווה את חברי הקואליציה לכלבים.

"זו הפעם הראשונה שאני רואה שכלבים נותנים משהו לחתולים", אמר ליצמן, כשהוא מתייחס לסעיף בכספים הקואליציוניים המקצה 12 מיליון ש"ח לסירוס חתולי רחוב.

בקואליציה מתחו עליו ביקורת חריפה אולם מסתבר כי עמיתיו במפלגות החרדיות לא אהבו את הניסוח "הלא מוצלח" בלשון המעטה.

"זו היתה לדעתי פליטת פה אחת יותר מדי", אמר אחד מחברי הכנסת של יהדות התורה לערוץ 7. "במקום למקד את המאבק בסעיפים הבעייתיים הגלומים בתקציב, בפגיעה החמורה במשפחה החרדית, באוכלוסיות החלשות - ליצמן נתפס לשיח אישי, אמוציונאלי ולא ראוי. זה לא משרת את המטרה בלשון המעטה", אמר.

"איננו מבקשים לחולל פרובוקציה לשם פרובוקציה. תפקידנו כח"כים באופוזיציה להציב מראה בפני הציבור מי היא ההנהגה בת ימינו ומה הן פעולותיה ההרסניות על כיס האזרח הישראלי ועל צביונה היהודי של המדינה. התבטאויות מסוג זה לא תורמות לכך דבר ואף מסיטות את הדיון למחוזות לא רצויים בעליל", הוסיף.

על רקע הביקורת בקואליציה כלפיו הגיבה לשכתו ואמרה כי "כשליברמן קרא להשליך את החרדים על מריצות למזבלה, וכשלפיד כינה את מצביעי הליכוד בגנאי, שכחתם להזדעזע. הפסקנו להתנצל בפני רודפי החרדים והפוגעים בזכויותינו".