זאב אלקין
זאב אלקיןצילום: Gershon Elinson/Flash90

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין שוחח עם רדיו 103FM והתייחס לכוונתו להביא לאישור הממשלה בניה של 1,500 דירות באזור בקעת הירדן, הכרזה שעוררה ביקורת מצד חברי הכנסת ממפלגת מרצ מוסי רז ועו"ד גבי לסקי.

אלקין הסביר על המהלך ואמר "מדברים על תוכנית רב שנתית, בישובים קיימים. ההחלטה עוד לא מוכנה לכן שמוסי רז כותב, זה עדיין לא מוכן. ברגע שתהיה בשלה אביא אותה. אני מקווה בין שבועות לחודשים שנסיים להכין אותה".

השק אלקין הגיב לביקורת של חבריו לקואליציה, "לא ביקשתי שישתקו, אנחנו מדינה חופשית מותר לבוא בביקורת ולחלוק עליי. אנחנו מפלגות שונות באידאולוגיה שונה, בקעת הירדן היא נושא נרחב במדינת ישראל.

"כדאי למוסי רז להיזכר שיצחק רבין דיבר על החשיבות של חיזוק בקעת הירדן ושרוב ההתיישבות שם היא בכלל של מפלגת העבודה, מפא"י ההיסטורית. מדובר בחגורת הביטחון המזרחית של מדינת ישראל שנמצאת בקונצנזוס מאוד רחב״, הזכיר שר הבינוי.

כאמור, חבר הקואליציה מוסי רז (מרצ) הבהיר כי בכוונת מפלגתו לפעול נגד הרחבת ההתיישבות היהודית ביו"ש. "הקואלציה כרגע יציבה מאוד. אני לא שותף לשיח של האיומים לפרישה, אנחנו נתנגד בכל כוחנו להגדלת מספר המתנחלים. סוכם שלא עושים צעדים חד צדדים. אנחנו יכולים להפגין ולהשמיע את קולנו, נצביע נגד ולא בעד", אמר רז ברדיו קול ברמה.