איתמר בן גביר
איתמר בן גבירצילום: Tomer Neuberg/Flash90

מהומה בבית המשפט המחוזי בבאר שבע הבוקר (שלישי): ח"כ איתמר בן גביר שהגיע לשמוע את הכרעת הדין במשפטו של אריה שיף שהורשע בירי בגנב רכב בדואי שניסה לגנוב את רכבו, נתקל במספר בדואים שקראו לעברו קריאות גנאי וזעקו 'גזען'.

בין הצדדים נוצרו חילופי דברים קשים. בן גביר זעק לעבר הבדואים, "לא יהיה יותר פרוטקשן, באנו לתמוך ולומר שאריה שיף הוא גיבור ישראל, הגיע הזמן לעשות סדר בדרום".

לאחר העימות אמר חבר הכנסת כי "גזר דין נגד שיף, הוא גזר דין נגד כל תושבי הדרום שהופקרו וחיים בפחד. אריה שיף הוא גיבור שצריך לקבל צל"ש על שהגן על ביתו ובני משפחתו, וגזר דין נגדו, הוא גזר דין נגד כל תושבי הדרום שהופקרו וימשיכו לחיות בפחד מפני פורצים מסוכנים".

"אם המשטרה הייתה גורם מרתיע בדרום, שיף לא היה צריך לירות בעבריין הפורץ", דברי בן גביר.

מחוץ לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הגיעו ראשי הפורום לקידום הנגב יחד עם ארגוני המחנה הלאומי ותושבי הדרום לתמוך בשיף.

אל ראשי הפורום לקידום הנגב שבאו לתמוך בשיף הצטרף גם סגן ראש עיריית באר שבע הרב שמעון טובול שאמר, "באתי להזדהות עם אריה שיף כדי להגיד לו שזה הכאב של עם ישראל, של מדינת ישראל ושל הדרום כולו. הזוי שאדם שמגן על הבית שלו ועל רכושו במקום לקבל צל״ש הוא נשפט. בעיני רוב הציבור הישראלי אריה שיף זכאי".

אורטל פרלמן שמואלי וג'ולי קייט מראשי הפורום לקידום הנגב אמרו מחוץ לבית המשפט: "ראשי הפורום לקידום הנגב ותושבי האזור הגיעו להביע את תמיכתנו המלאה באריה שיף. לא ייתכן שפרקליטות מחוז דרום מתעלמת לגמרי מחוק ההגנה העצמית ובפועל מותירה את תושבי הנגב ללא זכות הגנה על חייהם ורכושם. זעקתו של שיף היא זעקת תושבי הנגב בכללותם. כולנו אריה שיף".