ח"כ גלעד קריב בתפילה עם התנועה המסורתית
ח"כ גלעד קריב בתפילה עם התנועה המסורתיתצילום: התנועה המסורתית

בעלון השבת עולם קטן הסבירו במאמר מערכת שהתפרסם היום (חמישי) מדוע סירבו לראיין את מנכ"לית התנועה המסורתית - ארגון הגג של הקהילה הקונסרבטיבית בישראל.

"השבוע פנה אלינו דובר התנועה הקונסרבטיבית-מסורתית בישראל, בהצעה לראיין את המנכ"לית שלהם בעולם קטן", נכתב. "הוא הזכיר את המפגש עם הרב מלמד. 'המפגש עם הרב לא היה מקרי. אנחנו מאמינים בשיח ובדיאלוג הללו, וסבורים שהוא חשוב מאין כמותו'. אז אנחנו כותבים כאן את התשובה שהשבנו לחברנו".

זאת תשובת עולם קטן לדביר נווה, דובר התנועה המסורתית: "שלום אחינו היקר. ערכי המסורת והתורה מנחים את עולם קטן בשיח העיתונאי שהוא מנסה לבנות בע"ה. בתוך המרחב הזה אנחנו משתדלים לתת במה למרחב גדול ככל האפשר של דעות ותגובות. כך קיבלו ומקבלים אצלנו במה רחבה אנשים ודעות שונות מקצוות שונים - מימין ומשמאל דתיים וחילוניים שמרנים וליברליים.

"מה שאנחנו לא מכניסים לשיח הוא תפיסות עולם שבאופן גלוי מתנגדות לערכי התורה וליהדות המסורתית, ומאחר שהתנועה הקונסרבטיבית כמו התנועה הרפורמית, מציגות את עצמן מצד אחד כתנועות לא חילוניות, ומאידך הן כופרות ביסודות היהדות ובראשן בממד השמימי - העליון מעל בינתנו - של תורת ישראל, וכך גם מתנגדות באופן גלוי לפסיקה ההלכתית של גדולי ישראל לדורותיהם, לא נוכל לתת לדעות אלו במה.

"בכך אנחנו נאחזים בדעות רוב רובם של רבני ישראל (ובתוכם גם הרב סולובייצ'יק והרב פיינשטיין בגולה) שהתנגדו נחרצות לשיח איתם. אנחנו מדגישים את המובן מאליו, שאין לנו חלילה שום דבר נגד אדם מסוים באופן אישי, וכל יהודי הוא נשמה יקרה וחשובה, ובכל זאת בממד הכללי מדובר במאבק מהותי מאוד לקיומו של עם ישראל. נמשיך להיות חברים ברמה האישית. באהבה, מערכת עולם קטן", כך תשובת עולם קטן לדובר התנועה המסורתית.

"כך אנחנו מבינים: מלחמה גלויה ביהדות חמורה פחות מניסיון לזייף את היהדות, ליצור לה אלטרנטיבה אנושית כפי שעושים רפורמים וקונסרביטיבים", כך נכתב במאמר המערכת של 'עולם קטן'.

בתוך כך, בתנועה המסורתית הגיבו למאמר המערכת של 'עולם קטן'. "מחרימים ומתגאים? הצטערנו מאוד לקבל את תשובת עלון השבת 'עולם קטן', אחד מהעלונים היותר מיינסטרימיים בציונות הדתית. האם זה ימנע מאיתנו לפעול בעתיד למען דיאלוג? רמז: לא. ממש לא. אנחנו מחויבים להיכרות, אף אם לא להכרה. מחויבים לדרך השיח, הגם שלא ייגמר בהסכמה", כך התנועה המסורתית.