דאבור במדי הנבחרת
דאבור במדי הנבחרתצילום: רויטרס

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר תוקף בחריפות את שחקן נבחרת ישראל מונס דאבור על אמירותיו נגד הקהל אמש באצטדיון בנתניה.

כזכור, אמש במהלך משחק הכדורגל שסגר את קמפיין מוקדמות מונדיאל 2022 בין נבחרת ישראל לאיי-פארו באצטדיון בנתניה, שרקו מאות אוהדי הנבחרת שריקות בוז צורמות נגד חלוץ הנבחרת, השחקן הערבי מואנס דאבור, זאת בשל התבטאויותיו בעבר בזמן מבצע 'שומר החומות' כשתמך בפורעים הערבים שהתבצרו במתחם הר הבית והתעמתו עם כוחות הביטחון.

כתוצאה מאותה התבטאות הושעה דאבור מסגל הנבחרת למשך שני משחקים ולאחר התנצלות רפה הוחזר ישירות להרכב הפותח.

אתמול זכה דאבור לשריקות בוז רמות כשניגש לבעוט את בעיטת הפנדל לזכות ישראל בדקה ה-30 זכר לאותם התבטאויות שלו, ואת חגיגת השער בחר לחגוג בתנועת השתקה לעבר יציעי אוהדי הנבחרת.

בסיום המשחק תקף דאבור את אוהדי הנבחרת כשהתבטא נגדם וכינה את קהל הנבחרת - "גזען ומסית".

מי שלא שותק להתבטאות החמורה הנוספת של דאבור הוא בן גביר. "דבר כזה לא ראינו, שחקן נבחרת שרוצה להחליף את הקהל ואולי גם רוצה להחליף את העם. לא שכחנו את אמירותיו של דאבור במבצע "שומר החומות" ולאיזה צד הוא שייך, לשחקן כזה אין מקום בנבחרת".

"הבעיה היא לא דאבור אלא ראשי הנבחרת שמתנהלים בצורה רופסת כלפי שחקן שמרשה לעצמו להעליב את הקהל. נכון שהקהל צועק לו בוז ומגיב בשריקות כשהוא נוגע בכדור, אבל הרקע הוא הזדהות של דאבור עם האויב ומי שמזדהה עם האויב שלא יתפלא שקוראים לעברו בוז ולא צריך לשחק בנבחרת ישראל".