בצלאל סמוטריץ
בצלאל סמוטריץערוץ 7

יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' ח"כ בצלאל סמוטריץ' התייחס היום (רביעי) לרפורמת ההפלות שמקדם שר הבריאות ניצן הורוביץ.

"משלב מסויים בהריון הפלה היא רצח", כתב ח"כ סמוטריץ' בחשבון הטוויטר שלו. "בחסות בנט ושקד ניצן הורוביץ מקדם רישיון לרצח עוברים".

לדבריו, זה "עוד שלב בכרסום של הממשלה הזו בערכים היהודים של המדינה היהודית, הפעם בתחום קדושת החיים. לא נשכח ולא נסלח, ובעיקר נעשה הכל להפיל את הממשלה הזו כמה שיותר מהר, לחזור לשלטון ולתקן את הנזקים החמורים".

קודם לכן התייחסה יו"ר מפלגת 'העבודה' השרה מרב מיכאלי לרפורמת ההפלות. "כשהגשתי את הצעת החוק שלי בנוגע להפסקת הריון, היינו ניצן ואני באופוזיציה", כתבה בטוויטר. "מאז הרבה השתנה ועכשיו יש לנו את הכח לקדם את הצעד ההכרחי הזה, דבר ששמחתי לראות שחברי השר ניצן הורוביץ מקדם. הרפורמה הזו תקל על הסיוט שנשים שמגיעות לעשות הפלה עוברות".

עשרות שנים פועלות בישראל וועדות להפסקת היריון שמטרתן לצמצם הפלות מיותרות והבוקר פרסם העיתון 'ידיעות אחרונות' כי שר הבריאות ניצן הורוביץ יוזם רפורמה בתחום. השר מעוניין לצאת ברפורמה שמטרתה להקל על נשים שמעוניינות להפסיק היריון.

הצעדים החדשים יכללו את שינוי הטופס הקיים והקלת השאלות בו וכן קידום חקיקה שמטרתה לאפשר לכל אישה עד השבוע ה־12 להפסיק את ההיריון – מבלי שתיאלץ להופיע בפני ועדה להפסקת היריון בבתי החולים כפי שמחייב החוק כיום. במשרד מבקשים להעביר חלק ניכר מהאחריות לתהליך לקופות החולים.

"זה אמור להיות מובן מאליו – הזכות על גופה של אישה, היא של האישה בלבד", אמר השר הורוביץ. "כל החלטה, או הליך רפואי, כמו הבחירה האם לבצע הפלה, חייבת להיות בידי האישה. אין לנו זכות מוסרית להחליט עבורה איך לפעול עם היריון לא רצוי. המצב כיום, שנשים נאלצות לעבור הליך תשאול משפיל ולספק הסברים מדוע הן מבקשות להפסיק היריון לא רצוי הוא הזוי. הנהלים מיושנים בצורה מגוחכת"