איילת שקד
איילת שקדצילום: יוני קמפינסקי

הממשלה אישרה היום (א׳) את התיקון לתוכנית הלאומית של שרת הפנים איילת שקד להגדלת כוח אדם לתעשיית ההיי טק.

במסגרת התיקון, זרים שסיימו תואר אקדמי בישראל באחד ממקצועות ההיי טק יוכלו להיות מועסקים בתחום עד לשלוש שנים מסיום הלימודים.

על מנת לסייע לחברות היי-טק ישראליות המבקשות להעסיק עובדים מקצועיים, החליטה הממשלה בשנת 2017, לאפשר לחברות אלו להעסיק עד 500 זרים שסיימו לימודים בתחום ההיי טק במוסד מוכר להשכלה גבוה בישראל (במשך שנה מיום סיום התואר).

כעת, לאור צרכי חברות ההיי-טק, הממשלה אישרה את התיקון לתוכנית והאריכה את התקופה להעסקת זרים שסיימו תואר אקדמי בישראל באחד ממקצועות ההיי טק שהוגדרו בהחלטה על ידי חברת היי-טק מוכרת כאמור, משנה לשלוש שנים, בכפוף לתשלום שכר של 150% מהחודש השביעי להעסקה.

כמו-כן אושר לכלול בתוך המכסה האמורה להתרת העסקת זרים על ידי חברות היי טק מוכרות ללא חובת תשלום שכר גבוה, גם העסקה במשרה חלקית של סטודנטים זרים הלומדים לתואר אקדמי בישראל באחת מקצועות ההיי טק.

שרת הפנים איילת שקד: ״הכלכלה הישראלית נשענת על ענף ההיי טק שמשווע לעובדים. יש צורך לאומי לתגבר אותו ולתת מענה הולם לבעיה. כפי שהתחייבתי, היום אישרנו בממשלה את התיקון לתוכנית הלאומית להגדלת כוח אדם לתעשיית ההיי –טק שתהווה בשורה חשובה לענף״.