סיון רהב מאיר באולפן ערוץ 7
סיון רהב מאיר באולפן ערוץ 7צילום: ערוץ 7

אמש (ראשון) הובילה אשת התקשורת סיוון רהב-מאיר אירוע זום ענק לבנות ואמהות מכל רחבי הארץ והעולם בנושא המוגנות, זאת בעקבות האירועים הקשים שמסרבים לרדת מסדר היום ומעלים אינספור תהיות ושאלות חינוכיות, ערכיות והתנהגותיות.

באירוע אירחה רהב-מאיר את אילה ברנע מארגון 'לתת פה' וזו ניתחה יחד עם הבנות את ההתמודדויות המורכבות, המליצה על דיונים ושיחות במשפחה והכווינה את הבנות במעין הפעלה המונית להפנמת דרכי זהירות. האירוע כולו התרחש כחלק מסדנת 'נפגשות' שרהב מאיר מקיימת כחוג שבועי לקבוצת בנות מכל הארץ.

האם הצורך במפגש שכזה מגיע מבנות ששואלות או מהאמהות שלא תמיד יודעות מה לענות? רהב מאיר קובעת, כצפוי, ש"גם וגם. התחלנו לקבל בשבוע שעבר פניות גם מילדות שמבקשות שנסביר מה קורה פה, ילדות שלא יודעות כלום וילדות שיודעות הכול, גם זה וגם זה מבלבל, לדעת יותר מדי פרטים או להבין שמשהו קרה ולא להבין מה קרה. במקביל גם הורים מבקשים שפה וכלים לתווך את הפרשה ואת הנושא הזה".

בעקבות הפניות הללו פנתה רהב מאיר ל'לתת פה' בעקבות קשר עבר וברנע בנתה יחד איתה מפגש של שעה, "ומה שקרה הפתיע אותי מאוד – בסך הכול פרסמנו לינק ברשתות ואמרתי שמי שרוצה ייכנס ללא עלות לשעה על מוגנות. עברו פחות משלושה ימים עם שבת באמצע ונרשמו 12,200 איש...".

המספר העצום שהפתיע את סיוון, את ברנע ואת מובילי הסדנה מטעם 'המזרחי', חייב היערכות מיוחדת גם בהיבט הטכנולוגי על מנת לתת מענה להיקפים שכאלה. "פחדתי שהכול יקרוס, איזה 'זום' יעמוד בזה? חיברנו יוטיוב וביקשנו הרבה סבלנות מהאנשים שנכנסו כמה אלפים לכאן וכמה אלפים לשם ומכל העולם ראו ושמעו. זה היה נורא מרגש".

בנוסף נשלחו הקלטה ותמליל לכל מי שלא התאים לו להתיישב בדיוק בשש בערב מול המחשב והאירוע החל מכה גלים. רהב מאיד מספרת על אנשי חינוך מהארץ ומהעולם שמקרינים את האירוע במוסדות החינוך. "בעיקר אני שמחה על ציבור יותר סגור, גם כאלה ששמעו בטלפון בציבור החרדי. זה הכי חשוב. להגיע גם למי שלא עוקב אחריי בפייסבוק ויכול להיחשף לתכני מוגנות דרך 'גוגל'. הייתה כאן גם אמירה של המגזר החרדי שהוא רוצה כלים, אבל מצד שני גם קולגות שלי מחדשות 12 שמו גם הם את הילדים והם אומרים שגם הם קיבלו מזה, כך שהיה כאן חיבור של כל המגזרים".

את האירוע והקול הגדול שעלה ממנו מגדירה רהב-מאיר כ"אמירה ערכית של הורים וילדים שרוצים לשנות את השיח". כעת, היא אומרת, בעקבות הקריאה הזו, היא ואנשי המקצוע שאיתה שוקלים כיצד להמשיך הלאה את רוח הדברים.

"הנושא נפל עליי לפני שבוע. זה אמנם הטריד אותי כאם, אבל ככותרת מדוברת בין אמהות זה התחיל רק לפני כמה ימים. הלוואי שאנחנו בקו פרשת מים, שמכאן והלאה זה יהיה שונה, שזה לא יירד לסדר היום, שלא יהיה טיוח, שיהיה פורום תקנה חרדי, שתהיה מודעות, שיהיה טיפול גם לפוגעים ולא רק לנפגעים. יש לכולנו כחברה הרבה עבודה", אומרת רהב-מאיר ומספרת על תמונות המשתתפות והמשתתפים שנשלחות אליה ומספרות את סיפורו של האירוע שאיפשר לציבור דתי להיחשף לראשונה יחד לדברים באופן המותאם לערכיו, "בשפה מדויקת אבל עדינה".

האירוע, כפי שניתן לנחש, הביא גם בנים להיכנס אליו ולא רק בנות, וסיוון לא מופתעת. "יכולתי לנחש לפי מספר האמהות ששאלו אם אפשר לצפות עם הבנים שלהן. זה 'זום' פתוח ואני לא מגבילה אף אחד. יש ילדים חכמים שיודעים להיכנס לבד, גם בלי הורים. זו הייתה חוויה שאנחנו עדיין לא קולטים אותה".

עוד שאלנו את רהב מאיר אם בהחלטה לפתוח את האירוע גם לשאלות של הבנות לא היה חשש שבפני קהל גדול כל כך נערה או ילדה תחשוף פרטים אישיים מורכבים. מסתבר שגם לאפשרות הזו נערכו מובילי האירוע. "אני מכירה את הבנות של סדנת 'נפגשות'. בחרנו כמה שכתבו את השאלה מראש ונתנו להן לשאול, לא רק כדי להימנע ממבוכה, אלא גם כדי למנוע בלאגן ומצבים של פתיחת מצלמות, ציחקוקים, בושה וכו'. לקחנו את המנוסות בשאלות וראיונות מתוך הסדנה ומעבר לכך ענינו כל הזמן לשאלות כתובות מתוך הצ'ט".