בבית החולים
בבית החוליםצילום: שמור במערכת

הימן בינשטיין, ניצול הלינץ' האכזרי ברעננה, שוחרר ממעצר בית אליו נשלח לאחר שתוקפיו הגישו תלונה במשטרה נגדו. בראיון לערוץ 7 הוא מספר על השתלשלות האירועים שלב אחר שלב מגוף ראשון.

האירוע שהתרחש באתר בניה של חברת אמדוקס ובו כאלף עובדים, החל כאשר ביקשו הימן וחברו, עדן, להיכנס למעלית.

הערבי האחראי על הפעלת המעלית טען שאין מקום. "הם לא נתנו לנו להיכנס. ראינו שהיה מקום והצלחנו לשכנע את המעליתן שיש באמצע המעלית לאפשר לנו להיכנס. הוא הסכים להזיז את הכסא. נכנסנו. ירדנו קומה, ובמהלך הירידה הוא התחיל לאיים עלינו 'אל תרימו את הקול, אני אהרוג אתכם'", זאת בעקבות אותו ויכוח על הכניסה למעלית.

"הדלתות של המעלית נפתחו. ארבעה פועלים דחפו אותנו, אותי ואת עדן. הגנו על עצמנו. בשלב כלשהו המעליתן זרק עליי מוט ברזל שפגע ברצפה ובדרך נס חזר אליו כמו בומרנג ופגע בו בראש. במצב הזה קלטתי שזה מסלים. צעקתי 'כולם לעצור'. תפסתי את עדן ויצאנו אל מסדרון המעלית, לקחנו את עגלות הציוד שלנו, התקשרנו למנהל העבודה שלנו ואמרנו לו 'בוא מהר תוקפים אותנו'. עד שהוא הגיע כבר היו סביבנו כמויות של פועלים עם אלות, מוטות ברזל, ברגים ארוכים, כל כלי עבודה שהם הצליחו לתפוס ביד".

ממשיך הימן ומתאר: "ראיתי שהם סביבנו, אבל מחכים לאות ממנהיג כלשהו". חולפות כמה שניות ואז "מנהל הצוות של הפועלים הערבים הגיע למקום עם את חפירה. צעקתי אליו 'העובדים שלך תוקפים אותי' והוא תקף אותי בעצמו. הוא דחף אותי וזה מה שנתן את האות לכולם. באותו רגע כחמישים פועלים תוקפים אותנו בשיא האכזריות ובלי הפסקה. חטפתי כמויות של מכות לגוף ולראש. בשלב כלשהו עדן מתמוטט על הרצפה, כנראה התעלף. ראש הצוות הערבי הכה את עדן עם את החפירה ואחרי שעדן נפל הוא עבר אליי. הבנתי שהוא התוקף הראשי, כולם מפנים לו את המקום. הוא הכה בי בראש איזה חמש פעמים ובלי הקסדה שהייתה לי על הראש לא הייתי בחיים. הקסדה הזו הצילה לי את החיים", הוא אומר וכפי שניתן לראות מצילומים מיד לאחר האירוע גם הקסדה לא מנעה את הפגיעות הקשות בראשו לחלוטין.

תוך כדי המהומה הגיע למקום מנהל העבודה של עדן והימן. "ראיתי אותו בזוית העין. רצתי לכיוונו ואמרתי 'תשלוף, הם הורגים אותנו'. כשהם ראו אותו כל הערבים ברחו, איכשהו עדן קם והגיע לכיוונינו, עברנו למקום מבטחים, הגיעו לשם מנהלי העבודה, הזמנו מד"א ומשטרה". במקביל התוקפים עזבו את הקומה וככל הנראה עברו לאזור שער אתר הבנייה.

אחרי הלינץ'
אחרי הלינץ'צילום: שמור במערכת

בשלב זה מגיעה ההתנהלות הלא ברורה של אנשי המשטרה והימן ממשיך את סיפורו: "הגענו לבית החולים לטיפול רפואי, ובאותו זמן הפועלים הערבים הגישו נגדנו תלונה במשטרה. כשדיברנו עם המשטרה בבית החולים וביקשנו שהמשטרה תגבה עדות מאיתנו בבית החולים, השוטרים אומרים שהמצב שלכם לא קשה ולכן שנגיע אנחנו לתחנת המשטרה כדי לתת עדות".

את עדותו מסר הימן בסופו של דבר רק לאחר ששוחרר מבית החולים. "בבוקר שלמחרת שוחררתי מבית החולים. הייתי כולי עם כאבים. שוטר התקשר אליי ואמר לי שאני צריך להגיע עכשיו לתחנה. אמרתי לו שאני לא יכול עכשיו ואגיע כשאהיה בריא יותר. למחרת הגעתי להגיש תלונה ומסתבר שאני נכנס לחקירה ואמרו לי שאני במעצר בית אסור לי לדבר עם מנהל העבודה או עם כל מעורב אחר באירוע". כל זאת משום שהתוקפים הערבים הקדימו אותו ואת חברו. "משטרת ישראל מחשיבה אותי לפושע. הותקפתי ואני נחשב לפושע".

עדן, מספר הימן, עדיין במעצר בית. "אני מקווה שהוא ישתחרר היום". עוד הוא מספר כי הוגש ערעור על מעצר הבית, אך השופטת אמרה שאם ממילא השניים חבולים וכואבים ואינם יכולים לצאת מהבית אין סיבה לשחרר אותם ממעצר הבית.

האם הוא מסוגל לעבוד שוב באותו מקום? "אין סיכוי". האם יש סיכוי שיעבוד באתר אחר עם פועלים ערבים? "יהיה לי קשה מאוד. סמכתי עליהם אבל אין סיכוי שאסמוך עליהם שוב".

ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר בטענות חסרות כל שחר שכן מיד עם קבלת הדיווח אודות קטטה שהתפתחה באתר בנייה ברעננה הגיעו למקום כוחות משטרה. השוטרים גבו עדויות תוך שוידאו כי הפצועים משני הצדדים, פונו לקבלת טיפול רפואי. בהמשך נחקרו חמישה מהמעורבים בקטטה ובסיומה נשלחו למעצר בית. נדגיש כי ביהמ"ש אישר אף הוא את מעצר הבית בערעור שנדון בפניו. חקירת המשטרה מתנהלת בימים אלה ותימשך עד למיצוי הדין עם התוקפים".