אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: רפי פריימן

יוזמה חדשה של לימוד תורה בגבעת שמואל כבר מכה גלים בעולם הישיבות. מדובר ביוזמת 'ישיבה בגבעה', במסגרתה יגיעו חודש בחודשו, בזה אחר זה, ראשי הישיבות של הציונות הדתית, ימסרו שיעורים ויכירו את קהל אוהבי התורה בעיר.

הישיבה הראשונה שנעתרה להשתתף בפרויקט 'ישיבה בגבעה', שמתקיים בשיתוף המועצה הדתית גבעת שמואל, היא הישיבה הגבוהה בבית אל בראשות הרב זלמן ברוך מלמד.

הרב מלמד יגיע מחר (רביעי) יחד עם הרב שלמה יוסף וייצן לקהילת 'שירת אהרון' בגבעת שמואל. לאחר תפילת ערבית ודברי ברכה מפי רב הקהילה הרב יהודה יונגסטר, ימסרו שיעורים בזה אחר זה.

"יש המון תורה בגבעת שמואל", סיפר אריאל הר טוב, חבר בקהילת 'שירת אהרון' ומיוזמי 'ישיבה בגבעה', בשיחה עם ערוץ 7. "יש הרבה אנשים שאוהבים ללמוד תורה. הרבה שיעורים שמתקיימים, גם במהלך השבוע, זוכים לקהל רב מאוד. תמיד טוב להגדיל תורה".

"אנחנו רוצים להגיע אל הקהל", ציין. "לא רק שמי שרוצה להחכים צריך לנסוע עד בית המדרש, אז פה בית המדרש גם מגיע אל הקהל. להפיץ תורה. זה קורה בישיבות גם בדרך הווירטואלית, שהיום רואים המון פעילות ברשת. אין כמעט ישיבה שלא נמצאת עם ערוץ יוטיוב וכן הלאה".

"רצינו לעשות משהו קצת גדול", הוסיף. "קהילת 'שירת אהרון' היא קהילה מאוד מאוד מעורבת ויוזמת ותורנית. רצינו לעשות מהלך שבו כולם מרוויחים. הרבה פעמים ההכרות טובה לכל הצדדים; טובה לישיבה לדעת שיש קהל שמאזין לה, ולקהל פה בגבעת שמואל להיחשף למגוון ישיבות ורבנים, ולזכות ללמוד מתורתם. על גבי זה חשבנו שכשישיבה מגיעה היא גם תדבר לבוגרים שלה. ככה הם שותפים לתהליך. אנחנו גם מאפשרים להם לאחר סיום הערב לעשות מפגש שמיניסטים אינטימי יותר".

הר טוב איחד את האלמנטים האלה ליוזמה אחת והפגיש אותה עם קהל אוהבי התורה בגבעת שמואל. "יש פה המון צלעות שמתחברות לאותו פרויקט שנקרא 'ישיבה בגבעה'", הסביר.

המפגש הראשון - עם ישיבת בית אל
המפגש הראשון - עם ישיבת בית אלצילום: ישיבה בגבעה

"את חמשת המפגשים הקרובים כבר סגרנו עם הישיבות. לכל מפגש מגיע ראש הישיבה ועוד רב נוסף לשיקול הישיבה", אמר. "מגיע מחר הרב זלמן מלמד, לאחר מכן הרב יעקב מדן מישיבת הר עציון, הרב יואל מנוביץ' מישיבת הגולן, הרב יעקב שפירא מישיבת מרכז הרב והרב יהושע וייצמן מישיבת מעלות".

סדרת המפגשים תתחיל מחר כאמור, אך כבר מסתמנת כהצלחה. "התגובות מדהימות. כולן", סיפר הר טוב. "יש ישיבות שכבר התקשרו ושאלו 'למה לא פניתם אלינו. מתי נשתבץ?' אז יש כבר כמה ישיבות שיגיעו אחרי פסח וכל אחת מהישיבות שפנינו אליהן קפצה על המציאה. זה כבוד לישיבה, כבוד לתורה, כבוד לקהל. גם ציבור הנשים מוזמן".

"הציבור בגבעת שמואל הוא ציבור שאוהב תורה ומצביע על זה ברגליים. צריך שהתורה של הציונות הדתית תהיה בגדלותה. שלא תהיה רק בפינה או רק באינטרנט. הישיבה נוכחת. יש לזה חשיבות מאוד גדולה להאהיב תורה. אנחנו זוכים לחיות בדור שאנחנו יכולים לעשות דברים באמת לכבודה של תורה", כך אריאל הר טוב.