משרד המשפטים
משרד המשפטיםצילום: Miriam Alster/Flash90

בכיר במשרד המשפטים ביטל את השתתפותו בכנס של ארגון השמאל הקיצוני ''האגודה לזכויות האזרח'' בהובלת ח"כ מיכל רוזין (מרצ) שמתקיים היום (שלישי).

מדובר בראש היחידה למאבק בגזענות עו"ד אווקה זנה, שאמר כי אינו מרגיש טוב ולכן לא ישתתף בכנס, גם לא באמצעות זום.

לקראת הכנס, עם פרסום שמו של עו"ד זנה בין דוברי הכנס, דרשו מספר ארגוני ימין משר המשפטים גדעון סער לאסור את השתתפותו באירוע.

כך למשל פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור שדרש משר המשפטים "לאסור את השתתפות על פקיד המשרד להשתתף בכנס של עמותת השמאל הקיצוני האגודה לזכויות האזרח שאינה באמת ארגון זכויות אדם". "אנו, המשפחות השכולות, פוגשות את עורכי הדין של האגודה בבתי המשפט כשהם מגינים על מחבלים".

כפי שפורסם, אשתקד, שר המשפטים דאז אמיר אוחנה (הליכוד) אסר על זנה להשתתף באותו הכנס בדיוק. ''האגודה לזכויות האזרח נושאת אופי פוליטי מובהק, ובמסגרת פעילותה מממנת הגנה למחבלים", כתב לפני כשנה אוחנה. ''שניותו במחלוקת הביאה את ראש הממשלה (יצחק רבין, י"ג) המנוח לכנותו בשם 'האגודה לזכויות החמאס'".

בשנת 2017 משרד החינוך, בהובלת שר החינוך דאז נפתלי בנט, ביטל יום עיון שתוכנן עם "האגודה לזכויות האזרח" וכן הנחה לבדוק ביטול התקשרות עתידית עם ארגוני דה לגיטמציה.

לקראת פרסום הידיעה בדבר השתתפותו של זנה בכנס, שר המשפטים גדעון סער סירב להשיב לשאלת ערוץ 7 האם בכוונתו לאסור על נציג משרדו להשתתף בכנס פוליטי של ארגון השמאל הקיצוני.

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "אני מברך את ראש היחידה שבחר לא להגיע לכנס השמאל הקיצוני ואף לא להשתתף בזום מביתו. היחידה למאבק בגזענות עושה עבודת קודש ואין לה מקום בכנס זה שכל כולו הוקדש לשמאל הקיצוני, ולא למאבק באפלייה כלפי החרדים, ההסתה כלפי המתנחלים ועוד. אנחנו נמשיך לפעול למען זכויות האדם של אזרחי ישראל ולהילחם באפלייה, הסתה וגזענות".