עמיחי שיקלי וקטי שטרית
עמיחי שיקלי וקטי שטריתצילום: ראובן קפוצ׳ינסקי

יו"ר הכנסת מיקי לוי אישר לאחר מו"מ ולחצים מימין את הכנס של חברי הכנסת קטי שטרית ועמיחי שיקלי שצפוי להתקיים תחת הכותרת "האיחוד האירופי וארגוני שמאל קיצוני כמחוללי אלימות ביו"ש".

כפי שפורסם בערוץ 7 לוי ביקש להסיר את שמו של האיחוד האירופי מכותרת הכנס משום שלדבריו מהלך כזה עלול לפגוע ביחסים עם האיחוד.

לאחר החלטת לוי הבוקר לאשר את הכנס מסר יו''ר תנועת אם תרצו מתן פלג, "מברכים את חברי הכנסת שטרית ושיקלי על נחישותם. יותר מדי זמן יו''ר הכנסת בוחר לנהל את הכנסת כאילו הייתה האו''ם ולא הפרלמנט היחיד בעולם שמייצג את העם היהודי.

נושא החתרנות הזרה של האיחוד האירופי, פגיעתו בריבונות הישראלית ומימון ארגונים קיצוניים - קריטי והמקום המתאים ביותר לדון בו הוא בכנסת. ביום שני נגיע גם אנחנו ונחשוף פרטים חדשים על מעורבות זו. יישר כח ח''כ שטרית ושיקלי!".

ארגון "עד כאן" שארגונו מוביל את חשיפת מעורבות האיחוד האירופי בישראל מסר בתגובה להחלטת יו"ר הכנסת, "הגיע הזמן שהאיחוד האירופי יפסיקו לחשוב שמדינת ישראל היא עוד קולוניה שלהם. המנדט הבריטי הסתיים עם הקמת המדינה והגיע הזמן שהאיחוד האירופי יפסיק לתמוך דה פקטו באלימות הפלסטינים. הציבור בישראל מצפה מיו"ר הכנסת לייצג בגאווה את מדינת ישראל ולא לנהל את דיוני הכנסת על פי חשש ממדינות זרות, כמו שאמר בן גוריון - עתידנו אינו תלוי במה יאמרו הגויים, אלא במה יעשו היהודים".

בליכוד הגיבו בזעם על החלטתו של מיקי לוי לאסור את הכנס, "החלטתו של יו"ר הכנסת שלא לאשר לחברי הכנסת קטי שטרית ועמיחי שיקלי לערוך כנס בנושא 'האיחוד האירופי וארגוני השמאל הקיצוני כמחוללי אלימות ביהודה ושומרון', היא שבירת שיא נוסף ברמיסת הכללים הדמוקרטיים בכנסת ובהשתקת קולה של האופוזיציה".

"הטלת צנזורה על כנסים, ובפרט על כנס שנועד לדון בבעיה החמורה של אלימות כלפי אזרחים ובהתערבות של גורמים מדיניים זרים בעניין פנימי של ישראל, היא דבר פסול מיסודו".