חיים ולדר
חיים ולדרצילום: דניאל רצבי

בית הדין המיוחד של הרב שמואל אליהו, הרב ראובן נקר והרב אהרון ירחי קיבל בשבועות האחרונים עדויות רבות על מעשים חמורים לכאורה של הסופר חיים ולדר.

הבוקר (חמישי) הוא הוזמן להופיע בפני בית הדין.

כזכור, בתחקיר עיתון ״הארץ״ הובאו עדויות של נשים המתארות כיצד הסופר ואיש החינוך חיים ולדר ניצל אותן מינית כשהיו קטינות. ולדר כתב כ-80 ספרים, קיבל את פרס ראש הממשלה "מגן לילד" ומייעץ בתוכנית רדיו מצליחה.

עורכי דינו של ולדר, מיקי חובה וגיא שמר, מסרו ל"הארץ": "מרשנו מכחיש בשאט נפש כל טענה להתנהגות בלתי ראויה מצידו, כל שכן את האמור בכתבה. המדובר בטענות כזב שיסודן בשקר גס, העולות כדי עלילת דם ממש".

לטענתם, במשך השנים ניהל ולדר מאבקים לטובת ילדים שסבלו מאלימות והתעללות "וכתוצאה מכך חברו להם גורמים ששמו להם למטרה לפגוע בו, ובידינו ראיות לחלק מהניסיונות הנואלים להפליל את מרשנו. כתבה זו מהווה המשך ישיר לכך, אשר מקורה בתלונה שקרית שהוגשה נגדו לפני שנים רבות ונגנזה כשלעומת שבאה".

הם הוסיפו כי ולדר עבר בדיקת פוליגרף ביחס לטענות שעלו בכתבה ונמצא דובר אמת. "מרשנו נחוש לא לאפשר פגיעה בו אף כמלוא הנימה, ויאבק על שמו הטוב בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותו".

רב העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית הרב שמואל אליהו אמר בסוף השבוע האחרון כי הסופר החרדי חיים ולדר מסוכן לחברה, כלשונו.

"על בסיס כתבה בעיתון 'הארץ' או בעיתון אחר לא מסיקים מסקנה כל כך חמורה", אמר הרב אליהו לרב אבי ברמן ב'גלי ישראל'. "לא הסקנו מסקנה רק על סמך מה שכתוב בעיתון. אנחנו קיבלנו עדויות מאוד חמורות מאנשים ונשים שנפגעו".

לדבריו, "ראינו גם פסקי בית דין שהתייחסו למעורבות המאוד נוראה של חיים ולדר במשפחות. בוא נאמר את זה במילים מפורשות - יש משפחות שהתפרקו בגלל שהוא עשה מעשים אסורים עם האישה והרס את המשפחה. בפסקי הדין כתוב שהאישה אסורה לבעלה ואסורה לנואף - חיים ולדר. זה דברים שבאו לפני בית דין והתבררו".

"האדם הזה יש לו חזות חיצונית של אדם ירא שמים וטוב ואיש חינוך וכו', אבל זה רק מעטפת חיצונית", הוסיף. "בפנים הבן אדם הזה הוא מסוכן לחברה, ממש מסוכן, מהסוג של שיינברג, ברלנד, משי זהב. אנשים שעושים נזקים".

"לכן אני חושב שאסור להיות קרוב לשום דבר שלו", ציין. "צריך להוקיע אנשים כאלה מהחברה ואי אפשר להוקיע אדם כשאתה לומד בספר שלו. כשאתה קורא בספר זה כאילו אתה אומר 'הוא לגיטימי'. הוא לא לגיטימי. אין לנו כציבור שום לגיטימיות לאנשים שפוגעים בנשים, שפוגעים בנערות, שפוגעים בילדים. במיוחד שבמקום לחפש דרך תשובה הוא מכחיש ומשקר".

"הדברים מאוד ברורים", אמר. "זה לא על סמך כתבה בעיתון הארץ. זה על סמך הרבה מאוד עדויות, מסמכים, תמלילים, פרוטוקולים של בתי הדין. תמונות, הקלטות. דברים חד משמעיים".

"זה עצמו שאנחנו מוקיעים אותו, זה עצמו 'את רוח הטומאה אעביר מהארץ'. בזה שאנחנו מוקיעים אנשים כאלה ומסלקים אותם מעמדות הכוח שלהם, אומרים תזהרו מהאדם הזה. בזה עצמו אנחנו שותפים בגאולה שאומרת את רוח הטומאה אעביר מהארץ. בזה מעבירים את רוח הטומאה", כך הרב שמואל אליהו.

ולדר הגיב לעדויות נגדו וכתב, "אני פונה לכל מי שנחשף לפרסומים החמורים נגדי וזועק את זעקתו של דרייפוס אשר השפילוהו בכיכר העיר תלשו את דרגותיו ושברו את חרבו לעיני המונים - 'אני חף מפשע. אנא מכם עשו רק דבר אחד: השקיעו קצת מחשבה וקורטוב היגיון ותנסו להטיל ספק בהשמצות הנוראות ולא למהר לחרוץ דין על מי שכל חייו ופעילותו היו למען ילדים ולמען זכויותיהם''.

ולדר הדגיש כי הוא מכחיש בתוקף את הפרסומים שלפיהם ניצל ילדים או ילדות, "זהו שקר שאין לו כפרה וניתן לחוש שמטרת התחקיר כולו היתה לקעקע את הדבר שהכי מזוהה איתי- הגנה על ילדים ולהשפיל אותי עד עפר.

"ישנה עדות של העיתונאית אראלה שטרנבך שאנשים שפנו אליה השקיעו הון רב כדי לפגוע בי בכל דרך אפשרית. אני מצהיר בזאת שמעולם לא זומנתי לבי"ד בנושאים או טענות הקשורים לענייני נשים. התעודה שהופצה אינה נושאת את שמי ורק מעידה על המסע המתוזמן והממומן נגדי".

ולדר מגיב לקריאת הרב שמואל אליהו להוציא את ספריו מהבית. "מתפלא אני על הרב שמואל אליהו שלא עשה את הדבר הפשוט ביותר - לברר איתי טענות כאלה. הוא היה נוכח לדעת שהטעו אותו. בשיחתו עמי שאלתיו כיצד פסק דין מבלי לעמת אותי עם העדויות והוא ענה שלכן אמר רק לאחסן ולא להוציא.

"איך אני יכול להתמודד עם טענות שאין לי שום פרט עליהן ואיני יכול להבין מאין באו ומה היה האינטרס של מי שאמרן? חייבים להבין שדווקא עבודת הקודש שלי עם ילדים הביאה לי שונאים רבים וחזקים בדמות פוגעים מינית שחשפתי או אנשים שהפעילו אלימות קשה כנגד רעייתם/ילדיהם ואני עצרתי זאת. ככל שפעלתי יותר לטובת הילדים כך רכשתי את שנאת מבקשי רעתם. גם כמותית וגם בלהט הרצון לפגוע בי''.

בסיום דבריו, ולדר טען כי הוא לא מכיר את אף אחד מהמקרים שהוצגו בתקשורת. "בכל מסכת ההשמצות האחרונה לא הוצג בפני אפילו מקרה אחד שאני יכול לזהות מלבד אישה שהתלוננה נגדי ב-2008 תלונת שוא והתיק נסגר כלעומת שנפתח מבלי שהזדקקתי לשירות עורך דין.

"מומחים שונים מציעים לי לשתוק עד יעבור זעם. איני יודע אם הם צודקים אך הם המומחים. מה עוד שכל אחד מבין שיחיד אינו יכול להתמודד עם מבול כזה של השמצות שקריות. הבהרה זו נכתבה בשל בקשתו ועידודו של הרב חיים שאולזון להשמיע את קולי''.

ולדר שב וטען שהוא עובר "מסע השמצה מאורגן שלא היה כמותו" וביקש מכולם להטיל ספק. "אני מאמין שבקרוב אגלה מי עמד מאחורי המסע הזה ואוכל לפרום את העלילות אחת לאחת. ואל תשכחו שאני זה שנבדקתי בפוליגרף ויצאתי דובר אמת בכל השאלות שנוסחו על פי השאילתא של עיתון 'הארץ'".