הטקס
הטקסדוברות המשטרה

לאחר דרישות חוזרות ונשנות מצד התושבים המקומיים, נחנכה מחדש בשכונת נווה שלום בלוד נקודת משטרה בה יפעלו כוחות סיור, חקירות, מודיעין, יס"מ ושיטור קהילתי.

טקס החניכה התקיים במעמד השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, המפקח הכללי של משטרת ישראל רב ניצב יעקב שבתאי, מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון, מפקד מרחב שפלה תת ניצב רונן אבניאלי וראש עיריית לוד מר יאיר רביבו. פתיחתה מחדש של הנקודה הינה נדבך נוסף ומשמעותי בתהליך מתמשך לחיזוק והעמקת שירותי המשטרה בחברה הערבית.

נקודת המשטרה בשכונת נווה שלום בפיקודו של פקד אלעד בנעים תמנה 23 שוטרים ממגזרי הסיור, החקירות והמודיעין, שיטור קהילתי ויס"מ - ותפעל להגברת פעילות האכיפה וההרתעה, הנגשת שירותי משטרה והידוק קשרי הקהילה למען שלומם וביטחונם של תושבי השכונה.

"לאחרונה משטרת ישראל ממקדת פעילותה בחברה הערבית, אנו מקימים תחנות ויחידות, מקצים משאבים ומגבירים את הקשב האירגוני בכוח האדם ובאמצעים טכנולוגיים", אמר המפכ"ל במעמד טקס חניכת הנקודה. "אנו רק בתחילתה של דרך ארוכה, כך נמשיך לפעול גם בשנים הקרובות, כאשר הפעילות תתבצע בשני צירים עיקריים: מניעה ואכיפה לצד הפעולות הקהילתיות. המטרה והמשימה שלנו במשטרת ישראל היא שכל אזרחי ישראל, בין אם ערבי, יהודי, או כל אדם אחר - יחיה בביטחון.

"תחנות ונקודות המשטרה כמו זו שאנו חונכים כעת הן הקו הקדמי, ובמסגרתן נעשות פעולויות השיטור המשמעותיות ביותר", הוסיף רנ"צ שבתאי. "אין בליבי ספק שפתיחת נקודה זו תוביל לשיפור שירותי המשטרה במגזר, לחיבור עמוק עם הקהילה ולהגברת אמון הציבור במשטרה".

מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, אמר: "נקודת המשטרה נווה שלום החלה לפעול לחיזוק המשילות, מיקוד האכיפה והגברת ההרתעה ותהווה זרוע מבצעית וקהילתית של תחנת לוד. מדובר בהנגשת שירות מקצועי ואיכותי של המשטרה למגזר, תוך הידוק קשרי קהילה וחיזוק התודעה לקבלת שירותי משטרה על כל גווניה. מפקד תחנת לוד ונקודת המשטרה נווה שלום, לפניכם אתגר לפעול מתוך החברה ולמענה, לשם הגברת הבטחון האישי של תושבי המקום, חיזוק אמון הציבור והעמקת שירותי המשטרה בלב החברה הערבית".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב: "מהומות לוד במאי 2021 היוו קריאת השכמה לרבים, הפשע, האלימות, הקונצרטים הליליים של ירי וקריאות השבר לאחר אירוע נוסף של רצח הם מאורעות שחוזרים על עצמם פה בעיר פעמים רבות מדי בחודשים מאז. הפשע לא חדל מלהתעצם, לפלוש לחצרותיהם של אזרחים נורמטיביים בעיר ולהוות בעיה שהתפוצצה לכולנו בפנים לפני שבעה חודשים ומרימה את ראשה המכוער לעיתים תכופות מדי מאז. אנחנו לא משיקים רק את נקודת המשטרה החדשה. אנו משיקים דרך חדשה שבכוונתנו להנהיג בלוד ונקודת המשטרה החדשה לא תעלם, גם לא לאחר שנבלום את הפשיעה ברחובות.

"מנקודת המשטרה הזאת תצא פעילות יזומה כנגד מחוללי פשיעה – אמצעי לחימה בלתי חוקיים, סמים וסכסוכי משפחות", הוסיף השר. "כשנכנסתי לתפקידי, לפני חצי שנה, הצהרתי שמטרתי העיקרית היא אחת, להוריד את רמת הפשיעה והאלימות ברחוב הערבי ובערים המעורבות עוד בשנת 2022. המשרד לביטחון הפנים, משטרת ישראל והרשות לביטחון קהילתי כולם בוחנים את המצב בעיר לוד כל הזמן. 23 השוטרים בנקודת המשטרה החדשה בנווה שלום הם הסנונית הראשונה בסדרה של מהלכים שבכוונת המשרד לביטחון הפנים בראשותי ומשטרת ישראל לבצע בעיר לוד".